Cel mai bun loc în care puteam trăi

…şi călători

…şi iubi

Am învăţat în urmă cu puţini ani la cursul profesoarei mele preferate despre ţările cu nivel ridicat de trai din Europa. În care oamenii au venituri mari şi trăiesc, în medie cu 5-8 ani mai mult decât românii, ţările în care femeile au o zi din săptămână în plus liberă pentru a se ocupa de copiii lor.

Doi ani mai târziu aveam să îi spun că mi-am dorit să mă mut în Transilvania. Nu mă mutasem dar i-a plăcut faptul că, măcar prin gând mi-a trecut un astfel de lucru. Mi-a spus că m-ar vedea într-un asemenea loc. Aşa că acum m-am mutat. Şi e cel mai bun loc în care pot trăi eu.

Am 25 de ani dar încă îmi plac locurile şi lucrurile magice, beculeţele, Crăciunul, poveştile – într-un cuvânt tot ce este magic. Şi ce poate să fie mai potrivit pentru mine decât este un oraş în care primarul are jumătate din numele lui Moş Crăciun? (Santa Claus, ştiţi voi) Un oraş în care Târgul de Crăciun este comparabil cu cel din marile oraşe ale Europei?

Iar cultura…ce poate să spună mai multe despre un oraş decât titlul de CAPITALĂ CULTURALĂ EUROPEANĂ?

 Acolo nu îmi lipseşte nimic.

Nu îmi lipsesc prietenii – pentru că sibienii sunt foarte prietenoşi.

Nu îmi lipsesc glumele şi râsetele.

Nu îmi lipsesc emoţiile – e un oraş care te emoţionează profund.

Nu îmi lipseşte familia – pentru că ea o să fie întotdeauna acasă orice s-ar întâmpla.

Nu mă plictisesc – am descoperit într-o săptămână cât au descoperit alţii în 2 ani. Şi când nu voi mai avea locuri noi în care să merg le voi lua de la capăt pe cele vechi. Nu te poţi plictisi de Piaţa Mare sau Mică, de turn, de terase sau Podul Mincinoşilor.

E un oraş care îţi dă chef de muncă. Pentru că, după un număr de ore lucrate ai locuri în care să te relaxezi şi îţi permiţi să te transformi în turist în oraşul în care până acum o ora locuiai şi munceai.

 E…o altă parte de România, un alt fel de România, e superb, e…SIBIU!

Voi aţi fost la Sibiu? Ce impresie v-a lăsat oraşul?

j

Lavandă de Sibiu

a

b

c

d

ee

Piaţa Mare – imagine din Turnul Sfatului

f

g

Podul Mincinoşilor

h

i

Piaţa Mare

2 gânduri despre „Cel mai bun loc în care puteam trăi

Lasă un răspuns

