6 locuri preferate din Fieni

Fieni este oraşul în care locuiesc eu. Nu ştiu dacă am scris până acum sau nu. In fine el se află undeva în nordul judeţului Dâmboviţa. La o altitudine de 460 m, 30 km nord de Târgovişte şi 40 km sud de Sinaia, iar distanţa de Bucureşti este puţin peste 100 km.

Are sub 10.000 de locuitori şi probabil vă este cunoscut de la orele de geografie – lecţia despre industrie – căci ce oraş are un ciment mai bun decât…Fieniul?:)

I. Dacă aş locui în orice altă regiune a ţării mie mi-ar ajunge să aflu că-s nişte dealuri minunate pe la cei din Fieni. Ador dealurile. Primăvara-i plin de viorele şi toamna de…tomnăţele. Vara poţi să-ţi iei o pătură şi să mergi să te bronzezi iar iarna te poţi da cu sacul. Cu siguranţă toate lucrurile astea le poţi face oriunde. In orice sat sau oraş dar mie îmi place sa le fac aici 🙂

II. Avem carieră. De marnă.

III. Avem arhitectura. Ce-i drept într-o stare nu dintre cele mai bune dar fostul SMS arăta foarte bine cândva.

IV. Avem un club. Fostul Club Cultural Cimentul Fieni si actualul (a fost luat de Primărie – nu ştiu numele), după foarte mulţi ani de lucrări şi pus acoperiş, dat jos acoperiş, repus acoperiş arată extraordinar.

V. Avem bâlci. Organizat cu ocazia sărbătorii de Sfântul Dumitru. Bâlciul a rămăs în mare parte în mintea mea cel la care mergeam în copilărie. Dacă era cald era lume multă, veselă, subţire îmbrăcată. Dacă era ploaie era un noroi de nedescris iar oamenii mergeau cu cizme din cauciuc. Apoi, cu anii ce-au trecut a fost pus nişte ciment, s-au rezolvat în mare parte problemele.:)

VI. Un băruleţ în centrul oraşului în care merg foarte des şi care are nişte ceaiuri bune, ciocolată caldă yammy şi alune prăjite foarte foarte bune. Asta din ceea ce consum eu. In rest am înţeles ca frappeul şi narghileaua sunt mai bune decât cele de la Sinaia chiar (nu ştiu ce este cu respectiva comparaţie. Probabil Sinaia e recunoscută pentru aceste produse…:) )

Un restaurant cotat la 3* foarte drăguţ. Acolo am mâncat pizza care a fost bună şi am auzit, de asemenea că papanaşii sunt delicioşi.

La cel de-al treilea pensiune-bar-terasă. Deşi am consumat de fiecare dată câte ceva arhicunoscut şi de cumpărat din absolut orice loc (gen Cola, sau alte sucuri), am aflat de la mătuşa mea care locuieşte în Italia că au o pizza foarte bună. Cât despre aspectul terasei e foarte drăguţ şi este înconjurat de verdeaţă întrucât localul se află în parcul din oraş.

************************************************

Ca locuitor al Fieniului, odată mutată în alt oraş dacă aş mai reveni aici? Cu siguranţă DA! Pentru că dincolo de lucrurile mai puţin plăcute, pentru mine foarte importante sunt amintirile şi oamenii.

Cum aş putea să stau ani şi ani fără să merg pe deal, la bâlci, la prietenele mele? Cum să n-o văd cum creşte pe Teodora, fetiţa prietenei mele din timpul şcolii generale, liceului şi apoi a anilor ce au urmat? E o adorabilă! Blondă, cu păr ondulat, cu ochi mari, albaştrii şi cumiiiinte! Tipul de copil pe care mi l-am dorit întotdeauna.

Cum să nu vin şi să nu îmi mai întâlnesc dimineaţa primul profesor de geografie şi restul profesorilor în general care mi-au fost – o parte – modele în viaţă?

Cum să nu îmi amintesc toate momentele plăcute trăite aici?

CLAR, PENTRU UN OM CARE A TRĂIT AICI ORAŞUL CHIAR E MIŞTO. PENTRU TURIŞTI, POATE NU E APROAPE DELOC ATRĂGĂTOR. NU O SĂ VĂ  RECOMAND SĂ VĂ LUAŢI CONCEDIU O SĂPTĂMÂNĂ ŞI SĂ VENIŢI SĂ ÎL PETRECEŢI AICI DAR PUTEŢI SĂ VĂ PETRECEŢI O ZI.

VOI? CE AMINTIRI AVEŢI DE AICI? DE CE AŢI RECOMANDA ORAŞUL SPRE VIZITARE? CE LOCURI PREFERATE AVEŢI?

fieni

Orașul Fieni văzut de la înălțime

fieni1

Flori

fieni2

Terasa de la parcfieni3Barul din centrul orașului

fieni

In apropierea locului în care se organizează bâlciul

fieni1

Cariera de marnă

fieni2

Cu plecare din Fieni – destinația Cucuteni:)

5 gânduri despre „6 locuri preferate din Fieni

  1. Anuta,acum traduc ceea ce-mi zice Fausto,in legatura cu orasul Fieni.I l-am tradus tot in limba italiana si acum iti scriu o parere.Prima data cind am venit la Fieni,a fost acum 17 ani.Venind din Italia tara in care m-am nascut,dintr-o data m-am intors cu anii lla copilaria mea!In timp ce intram in orasul Fieni,mergind cu masina,impreuna cu prietenii mei,ei mi-au facut intrebarea”tu zi putea sa traiesti in asemenea oras?Bineinteles!Le-zm raspuns!Ei la un asemenea raspuns au ramas atit de mirati incit m-au itrebat de ce?Eu le- am raspuns :pt.ca mi se parea ca m-am intors in anii copilariei.Im
    Presia ce mi-a era o reprezentare fotografica din anii aceeiia.Anii 1950. Oricum arata orasul eu m-am casatorit cu o doama din orasul fieni.De atunci au trecut aproape 20 de ani.Anuta,in definitiv lui i-a pla cut prima impresie nu pt frumusetea orasului,cit pt ca a vazut din nou anii din copilarie!

    1. Nu ma asteptam sa cititi si mai ales sa imi lasati si un comentariu la textul si pozele mele.
      Va multumesc mult si sper sa mai cititi (sa ii mai traduci tu Paula) ceea ce voi mai scrie si pe viitor.
      Va pup

Lasă un răspuns

