Jurnal de Italia

Am hotărât să vă povestesc despre vara mea superbă. Cea a anului 2013. Mi-am îndeplinit multe dorinţe. Şi a fost minunat.

De mică mi-am dorit să am o maşină şi câtiva oameni dragi alături de care să merg prin Europa. Bani de benzină? Să oprim prin oraşe mari şi să ne găsim câte un job de o zi. Cu banii câştigaţi să plătim benzina şi mâncarea. Şi să plecăm mai departe. Filme, ştiu!:)

Apoi povestea călătoriei prin Europa s-a transformat în povestea călătoriei prin Franţa. Cu începerea din Normandia, spre sud – Poitiers (pe vremea aia credeam eu că fizica e despre…science fiction:)) şi au cei de la Poitiers un parc de distracţii interesant) – spre sud pe coasta de vest La Rochelle – Atlantic – Biarritz – Nisa – Marsilia – sate cu viţă de vie şi lavandă – Lyon – Strasbourg şi Nancy. Cu bicicleta.

Vară…ne opream, făceam poze, degustări de vin, baie în mare şi ocean, de dormit pe la niscaiva oameni sufletişti (şi să nu uităm şi de couchsurfing)  NE OPREAM? FĂCEAM? Aveam nevoie de persoane care să simtă Franţa. Cred că Franţa trebuie simţită, trăită, iubită, adorată. Insăşi franceza e o limbă dulce, care trezeşte emoţii, care relaxează şi te face să iubeşti. Intens. Care cere de la oameni lucruri simple, dulci, care să nu fie ieşite din comun. Franţa nu cere pantaloni scurţi…mult prea scurţi, costume de baie tanga, unghii de vrăjitoare. Cere mătase şi caşmir.

Destul de repede a picat şi această variantă. Oameni? Care oameni? Biciclete? Care biciclete? Eu nici nu pot merge pe bicicletă. Şi…chiar dacă mergeam traseul de 3000 de km nu e tocmai de…bicicletă!

fra

Le am însă pe mătuşile mele în Italia. Care de câţiva ani mă tot întrebau dacă vreau să merg pe la ele. Şi am tot amânat… până am ajuns.

Astăzi voi face o prezentare sumară urmând ca pe viitor să povestesc despre fiecare oraş în parte.

Concluziile au fost următoarele. Mătuşile mele stau într-un loc minunat. In nordul Italiei – nordul Lombardiei. 

Nu ştiu Franţa cum e însă din faţa casei mătuşii mele Claudia se vedea undeva, în departare viţă de vie. Multă. 🙂 Iar Toscana, Toscana are lavandă.  

Roma nu îmi place. „Vai dar cum că-i frumos! Doar e…Roma!” Nu îmi place nici Londra. Roma e oraşul preferat al profului meu de turism (dintre toate oraşele europene şi extraeuropene în care a fost). Când a aflat că nu îmi place m-a întrebat ce părere am despre Florenţa şi Veneţia. Minunate! i-am răspuns. Ştiuse că îi voi răspunde asta. Ele-s oraşe …romantice aşa…mai pentru femei.:)

Îmi plac lacurile glaciare din nordul Italiei. Şi lacul Bianco din Elveţia. 😉 E … cel mai turcoaz lac din lume –  o spun eu!:)

Am stat câteva zile la mare. La Follonica. Am fost mulţi dar am fost foarte fericiţi. In comparaţie cu România am plătit puţin şi ne-am bucurat de condiţii extraordinare. 

De la soţul mătuşii mele Paula am învăţat  tot felul de lucruri despre clădiri, oraşe şi istorie în general.

De la mătuşa mea am învăţat despre viaţă, speranţă, dragoste şi poveşti de dragoste, putere. Despre femei şi despre bărbaţi.

Verişoara mea a fost foarte tare. Mi-a fost colegă pe bancheta din spate a maşinii, colegă de „au!!! mă înec!” (Nu ştiu să înot spre deosebire de ea şi totuşi mă duceam întotdeauna într-o apă mai adâncă decât cea în care se afla ea. Şi strigam ca să se sperie:) ). Cu ea am povestit mult, am râs mult, am pus la cale planuri diabolice;) şi am bârfit. 😉

Cu mătuşa mea Claudia am stat mai puţin. Am dormit la ea câteva nopţi şi cam atât căci în rest ea a mers cu o parte din familie în maşină iar eu cu alte persoane:) La ea am mâncat pentru prima oară carne de mistreţ şi mi-a plăcut că într-o noapte a venit la mine în pat şi m-a luat în braţe.

Am mers muuult cu maşina, am văzut multe locuri şi lucruri frumoase, am sperat, am visat iar visul meu legat de sute de km străbătute într-o maşină alături de oameni dragi chiar s-a îndeplinit. In ITALIA!

Aşa că prin această postare în principal le mulţumesc rudelor mele care mi-au oferit bucuria de a cunoaşte jumătate de Italia:)

21564

Lasă un răspuns

