Jurnal de Italia – primele zile

Aşa cum povesteam în alte postări, în vara lui 2013 am fost pentru câteva săptămâni în Italia la mătuşile mele. 

Ca şi costuri e greu să spun cât v-ar costa un concediu în nordul Italiei (eu acolo mi-am petrecut primele şi ultimele zile de vacanţă) tocmai pentru că pe mine m-a costat mult mai puţin decât dacă mergeam fără să cunosc pe nimeni. 

Aşadar eu am plecat exact în mijlocul verii, la mijloc de iulie şi m-am reîntors la început de august. Biletul de avion până la Bergamo a fost puţin peste 100 de lei. Iar de la aeroport până în nordul provinciei Sondrio unde locuiesc rudele mele am parcurs aproximativ o oră jumătate cu maşina lor. Dacă la rândul vostru vreţi să ajungeţi acolo costul e de aproximativ 50 euro (Autobuzul de la aeroport până la gara din Bergamo. 2. Trenul până la Lecco. 3. Alt tren până la Morbegno.) 

Primele lucruri care mi-au atras atenţia pe drum au fost tunelurile, bicicliştii, verdele şi lacurile. In nordul Italiei sunt cele mai mari lacuri ale ţării – lacuri glaciare.

Lacul Como este situat la o altitudine de 200 m, într-o depresiune înconjurată de munți de granit și calcar. Acesta este al treilea ca mărime din întreaga ţară, având o lungime de 46 km şi o suprafaţă de 150 km2, primele două fiind Lacurile Garda și Maggiore. 

Pe ţărmul lacului se află oraşul cu acelaşi nume, un oraş liniştit la poalele munţilor în care localnicii se ocupă de ani şi ani de turism şi comerţ fiind nişte gazde desăvârşite şi primitoare pentru toţi turiştii.

Regiunea lacului Como este una relaxantă şi romantică care a inspirat mai mulţi compozitori şi autori celebri (Franz Liszt, Giuseppe Verdi, Goethe, Stendhal, Dickens).

Mătuşile mele stau în localităţi învecinate şi m-am simţit foarte bine la amândouă. Imi plăcea dimineaţa.;) La Claudia ieşeam în curte şi mă uitam în depărtare. Viţă de vie!!! 🙂 Cred că de fapt atunci mi-a venit pentru prima dată ideea să investesc în tipul acesta de cultură. Mi-am dorit să stau seara îmbracată în ceva vaporos, cu lumânărele aprinse şi să gust vin. 😉

Acasă la mătuşa Paula pe de altă parte imediat ce ieşeai pe balcon – oricare dintre ele – se vedeau munţii. 

În fine, odată ajunsă acolo, după 2 nopţi nedormite, cele dinaintea plecării rudele m-au sfătuit să dorm cât timp sunt ele plecate la cabana mătuşii. 😉 Da de unde! Eu nu mersesem acolo pentru a dormi! Aveam tot timpul să dorm acasă. Aşa că am mers pe munte. A fost fooooarte frumos! 

In articolul viitor vă voi povesti despre Milano-Pisa-Follonica şi cazarea într-unul dintre apartamentele staţiunii pentru aproape o săptămână.

P.S. Poate o să ajung cândva şi în acea vacanţă de … 3000 km din Franţa. Deşi uneori mă întreb ce ar putea să aibă Franţa mai mult decât Italia. 🙂

Voi? Aţi fost în Italia? Cu ce impresii aţi venit acasă??

 aIMG_8746

Undeva între România și Italia

aIMG_8779

La cabana mătușii Paula

 aIMG_8807

aIMG_8910

 aIMG_8935

aIMG_8936

La granița dintre provincii

aIMG_8949

 bIMG_8761

Orașul văzut de sus

bIMG_8776 bIMG_8804

bIMG_8827

La munte

bIMG_8845 bIMG_8865 bIMG_8877 bIMG_8888 bIMG_8889 bIMG_8892

it2bIMG_9015

Priveliște din curtea mătușii mele (cu tot cu vița de vie)

bIMG_9018 bIMG_9019 bIMG_9020 bIMG_9022

Pentru că…și italienii strâng fânul:)

bIMG_9032 bIMG_9034

Partea din față a curții mătușii mele

bIMG_9047 bIMG_9107    cIMG_2107 cIMG_2108 cIMG_2133    it3pozamare

Regiunea lacurilor glaciare din nordul Italiei

it

Vedere de pe balconul mătușii 

it1

it4

Lasă un răspuns

