Povesti

E diavolul! Satana! îmi spuse bătrâna în momentul în care se înserase.

Era sfârşit de vară şi după ce am auzit-o pe bătrână am privit cerul. Era roşu.

Diavolul? E imposibil! 

Nu l-ai văzut? mă întreabă ea mirată.

Am rămas pe gânduri câteva momente. Dacă îl văzusem? Da. De multe ori în poze. Oare trebuie să mă feresc? m-am întrebat.

Nu aş putea spune că l-am văzut rostesc puţin temătoare.

Aşteaptă numai, şi vei vedea! 

Şi ne-am continuat subiectele de discuţie de până atunci.

Câteva momente mai târziu, din bloc se aude zgomot. El E! spune bătrâna. Iar o secundă mai târziu ajunge în uşă. Tresar, inima îmi bate puternic şi îi zic „Bună!”. Imi răspunde la salut, se opreşte şi-mi zâmbeşte. La naiba! M-a topit. Apoi a plecat.

Vezi? mă întreabă partenera de discuţie. 

Ce anume? N-aş spune că-i diavolul. Chiar îmi place. Parcă-i Adam Levine de la Maroon5! Ştiti videoclipul de la Animals???

(Gândindu-mă acum nu e mare diferenţă. Până la urmă cărţile religioase şi religia ne învaţă faptul că Dumnezeu ne spune să ne înmulţim. Insă cu siguranţă videoclipul nu e bine văzut de oamenii Bisericii. Şi-a băgat diavolul coada, ar spune ei, asta nu-i lucru de la Dumnezeu!)

animals2

Nu la asta m-am referit când am întrebat dacă vezi. M-am referit la faptul că te place. Ai văzut cum ţi-a zâmbit? El nu e un om care zâmbeşte! 

Aşa deci! Eram o norocoasă. Eram plăcută de către un om pe care cei din jur îl privesc cu teamă! Şi da, m-am îndrăgostit de diavol. Dincolo de expresia „bărbatul nu trebuie să fie frumos, e suficient să fie un pic mai frumos decât dracu”, se ştie în popor că dracu-i cea mai frumoasă fiinţă. Că are un suflet urât, negru şi întunecat dar că are un fizic minunat. Cel mai frumos fizic. Un fel de …Dorian Grey! Diavolul trebuie să fie frumos! Trebuie să fie şiret! Trebuie să manipuleze! Trebuie să te facă să îl crezi! Trebuie să te ispitească! Căci altfel pe pământ ar exista binele. Şi atât! Diavolul nu are niciodată nimic de pierdut! Singurul care are de pierdut eşti TU! Diavolul are totul şi în acelaşi timp NIMIC! Diavolul nu poate să revină în rai – locul de unde a plecat dar nu poate nici să decadă mai rău. Diavolul e MASCULUL ALFA!

Cred că visez mi-am spus! Am deschis ochii. Ce??? Până atunci îi avusesem închişi? In jurul meu era întuneric. M-am întins după telefon. Noapte de noapte adorm cu el pe pernă iar mama trecând prin cameră îi ia şi îl aşează pe fotoliul de lângă pat. Asta în ciuda faptului că cea mai de încredere persoană şi cea mai bună în acest domeniu m-a avertizat: NU MAI DORMI CU TELEFONUL ÎN PAT! Imi era bine. Şi cald. Eram învelită în camera mea. Şi-am readormit.

II.

Până am realizat că-i octombrie. Un octombrie urât, cu ploaie şi frig. Aşteptam să plec spre şcoală iar autobuzul nu mai apărea. Apare EL într-o maşină. Acelaşi EL din visul trecut. Frânează brusc, coboară din maşină şi-mi spune să urc. Am urcat. M-a surprins fumul gros. Eram pe scaunul din dreapta lui însă îmi era aproape imposibil să îl văd. 

Te deranjează fumul, muzica dată tare sau viteză? mă întreabă. I-am răspuns cu un NU ferm. (atâta timp cât eram lângă el nu mă putea deranja nimic). Asta în timp ce inima o aveam mică. La fel ca a unui purice. Iar viteza cu, care bătea era imensă. Ca a sunetului. 

E cald! spune la un moment dat şi deschide geamul.

Fumul dispărea uşor uşor şi îl puteam privi. Pe el. Şi afişatul electronic de pe bord. 130. KM! Asta arăta. Ne îndreptam repede spre…nici măcar nu ştiam spre ce. Inchide geamul apoi. Încearcă să îşi dea geaca jos dar nu reuşeşte. Eu aveam în faţa ochilor 3 cifre. Cifre care formau viteza de deplasare. 130 km!

Ajută-mă puţin te rog. Îşi ia mâinile de pe volan şi mă roagă să trag de o mânecă. Nu am văzut nimic în faţa ochilor. Nimic în afară unei imagini NEGRE. FINALUL!

Te-am speriat, nu? spune el râzând

Hmmm da…puţin, am mormăit eu.

Nu te îngrijora. Mă pricep la condus. Accidentele nu-s făcute pentru oameni ca mine! Apropo, cum te distrezi?

(Farmville, Farm Heroes Saga, ascult muzică pe posturile muzicale, mă uit la seriale uneori şi la filme şi în rest sunt foarte optimistă. Sufletul oricărui grup.)

Hmmm foarte mult îmi place să călătoresc. Mă distrează mult. Iar definiţia pe care o dau eu distracţiei e cea din videoclipul de la Prayer in C! Am fost în Franţa şi Italia. Şi urmează să plec în Olanda. Cred că ţi-ar plăcea Olanda!

Ca o persoană credincioasă ce părere ai despre libertăţile olandeze? Vezi capitala ţării ca pe un nou Sodoma sau Gomora? asta voia el să afle.

Imi place libertatea omului. Libertatea de a iubi pe oricine doreşte chiar dacă de acelaşi sex cu el. Imi plac femeile care se vând. Până la urmă mă învăţase odată, un profesor, că orice om are un preţ. Un preţ în bani!!! 

Imi place modul în care îţi exprimi părerile pe blog. L-am descoperit şi e interesant. 

Am roşit.

Până la urmă cum era cu postarea aia ultimă? Cea în care ţi s-a spus ca-s diavolul? Sunt sau nu? Cum apar în ochii tăi?

M-a şocat întrebarea. Până la urmă ce era vis şi ce era realitate? I-am spus că nu e diavolul. I-am zis că-i mişto. 

Simţeam că mă voi trezi. Şi nu voiam! Voiam să continue visul. Să văd ce se întâmplă. În jurul meu se auzeau zgomote dar ţineam ochii închişi. Până când m-am enervat atât de tare şi-am zis Fir-ar ea de pisică! Să plec naibii mâine odată şi să n-o mai aud zgâriind în fiecare dimineaţă la geam! Şi-atunci tot visul s-a spulberat. Pisica? Pisica nici nu era la geam. Nu zgâria nimeni!

2.40 arăta ceasul! Am adormit. Şi când credeam că toată povestea cu visatul s-a terminat…a urmat continuarea. Pe care o povestesc data viitoare…

(îmi cer scuze dacă există persoane care văd orice legătură între poveştile mele şi realitate)

Un gând despre „Povesti

Lasă un răspuns

