Bucuresti sau Sibiu. 10 motive

Era vară. Gândul că voi pleca la Sibiu, un oraş de care ma despărţea o distanţă dublă faţă de cea până la capitală mă speria puţin. Nu cunoştea pe nimeni, nu cunoşteam nimic, nu mai fusesem niciodată. Era un oraş pe care îl iubeam fără să îl cunosc, cu nişte oameni şi o conducere „mai altfel”.

Eram convinsă, înainte să ajung acolo că avem nevoie de un om ca el. Noi, toţi ceilalţi. Cele aproximativ 20.000.000 de oameni. Asta gândesc şi acum 🙂

Şi-apoi am ajuns acolo. Am intrat într-o lume de basm. În locul lui nu aş renunţa niciodată la un oraş ca Sibiul pentru unul ca Bucureştiul. Şi nu aş renunţa niciodată la a conduce un oraş ca Sibiul pentru a ajunge să conduc…o ţară. Eram sigură că n-aş alege să fac asta niciodată.

Ceea ce gândeam e puţin lucru pe lângă realitate. Cum mă simt la Bucureşti? Ingrozitor! Mă tot gândesc, de câteva zile care-s calităţile capitalei. Şi nu le găsesc! Sibiul nu poate să fie comparat cu Bucureştiul! E ca şi cum ai compara albul cu negru, raiul cu iadul, binele cu răul sau orice alte cuvinte antonime.

1. Am ajuns la Sibiu şi habar n-aveam unde mă aflu şi cum să ajung la gară. Am întrebat un om oarecare şi s-a simţit mândru că mă poate ajuta, mi-a zâmbit şi a răspuns întrebării.

Am ajuns la Bucureşti. Eram la 100 m de Sun Plaza. Am rugat un domn de la un chioşc de ziare să îmi spună unde este respectivul mall. Se uită la mine şi întreabă mirat. SUN PLAZA? Hmmm PĂI E ÎN MILITARI NU ÎN BERCENI!

2. Câţi oameni s-au săturat de Bucureşti? Am nevoie de degetele de la mâini şi de la picioare şi oamenii încă mai sunt la coadă. Cât să îi număr şi pe degetele altor persoane. Unii au plecat să lucreze acolo şi le e lehamite de oraş. Alţii au urmat cursuri sau au absolvit facultăţi. Cred că ştiu trei persoane care sunt mulţumite de Bucureşti.

Sibieni? Nu am auzit niciun sibian spunând că s-a săturat de Sibiu. La Sibiu e linişte, e bun simţ, de Sibiu nu te saturi.

3. Bucureştiul e un oraş al cerşetorilor.

In Sibiu nici măcar la marile festivaluri din Piaţa Mare nu o să vezi cerşetori. Adică la evenimentele în care pot face mulţi bani.

4. Apa. Doamne…bălteşte apa în capitală ceva de nedescris. Oriunde am fost şi apa la loc de cinste.

Cât am stat în Sibiu nu pot spune că a plouat foarte mult însă atât cât a plouat canalizarile au făcut faţă. De fiecare dată!

5. Mijloacele de transport. Autobuzele Sibiului au mărimi considerabile. Cât să aibă loc toată lumea. Că mai stă lume şi în picioare nu zic nu dar…

…în Bucureşti e INSUPORTABIL!! Autobuze mai mici (ok au troleibuze şi metrou) şi o înghesuială cum n-am văzut niciodată. Nicăieri! Şi, la modul cel mai serios: crezusem că firma de la care iau autobuzul interjudeţean e cea mai îngrozitoare la capitolul „oameni în picioare”. Nu! Bucureştiul e mai rău.

6. Timpul liber. Săptămâna asta nu am lucrat. Absolut deloc. Absolut nimic! Zilnic am fost obosită! Te oboseşte agitaţia, nebunia, oamenii care se mişcă cu viteza melcului pe un trotuar de 30 de cm. Sau cei care se mişca prea repede şi dau peste tine.

La Sibiu te bucuri de viaţă. Eşti fericit! La Sibiu îţi permiţi să ieşi în oraş. Să zâmbeşti. Să „dai o fugă” până la cea mai veche staţiune şi în acelaşi timp staţiunea care este situată la cea mai mare altitudine din ţară – Păltiniş.

7. Oamenii. Ca şi fizic recunosc, Bucureştiul oferă nişte persoane foarte drăguţe. Suficient de drăguţe încât să îţi placă 5-6 zilnic. Cu barbă.

La Sibiu am cunoscut un singur tip f drăguţ (care oricum învăţa acolo căci el era din Bucureşti:) ) iar la ceilalţi m-a atras interiorul şi nu neapărat exteriorul.

8. Dragostea dintre oameni. Da, tinerii de la Bucureşti (cei despre care ziceam mai sus că-s frumoşi) se iubesc. Şi vezi asta oriunde.

La Sibiu oamenii sunt mai calmi şi mai introvertiţi. Aşa mi se par mie. Se ţin de mână mai degrabă turiştii. Sunt genul de oameni care după relaţii vechi acum intervine respectul şi prietenia.

9. Apa. De astă dată cea de la robinete. In timp ce în Bucureşti înţeleg că apa nu e dintre cele mai bune din ţară (şi nu vreau să mă risc şi să o consum), Sibiul are una dintre cele mai bune! Nu îmi mai dau cu părerea despre dosarul de incompatibilitate a preşedintelui. Măcar să fie toţi incompatibili iar calitatea apei să fie asemănătoare cu cea din Sibiu!

 10. Târgul de Crăciun. Habar n-am cum arată „Crăciunul” în capitală. Nici cel în Sibiu. Însă pentru mine cel puţin, SIBIUL e oraşul din România sinonim iarna cu sărbătoarea Crăciunului.

Pentru mai multe fotografii le recomand pe cele ale Silvanei Armat  https://www.facebook.com/silvana.armat?fref=ts şi pagina de facebook a evenimentului https://www.facebook.com/targuldecraciun

E…MAGIC! 

Şi te întrebi….cine şi de ce ar alege vreodată Bucureştiul în schimbul Sibiului?

Tu? Ce oraş îndrăgeşti?:)

sb

ILUMINAT STRADAL - SARBATORI - SIBIU 2014

ILUMINAT STRADAL - SARBATORI - SIBIU 2014

Fotografii aparţinând doamnei Silvana Armat

2 gânduri despre „Bucuresti sau Sibiu. 10 motive

  1. Apropo, cum se măsoară o nanosecundă în București? … este perioada de timp din momentul în care se face verde semaforul, și până în momentul la care te claxonează cel din spatele tău

Lasă un răspuns

