Cel mai destept baiat

Se știe că am o pasiune pentru tipii foarte deștepți. Și pentru cei cu barbă. Inainte cu mulți ani însă de a avea aceste preferințe a fost altceva. Cel mai popular băiat din clasă, din generație sau din întreaga instituție de învățământ. Era unul care se bătea, înjura, venea cu sprayuri lacrimogene la școală? Ala îmi plăcea!!!

Și totuși, chiar dacă de el nu mi-a plăcut niciodată atâta timp când ne-am aflat unul în preajma celuilalt, da, pot să spun că ESTE PRIMUL CEL MAI DEȘTEPT BĂIAT PE CARE L-AM CUNOSCUT!! Prima persoană care m-a făcut să exclam că-i deșteaptă, prima persoană care m-a mirat cu inventivitatea ei.

blog1 

Tot timpul mi-l amintesc pe rândul de la mijloc banca a treia. Inclusiv acum trei nopți pe când eram în compania unor prieteni mai mari cu un an decât mine – foști absolvenți ai aceleiași școli generale ca și mine. 

Era în jur de ora 1 și întreb Îl știți pe Daniel? Cel care a fost în clasă cu mine? Nu. Nu-l știau! Așa că zic mai departe Vaaai de mine cum era! Așa copil deștept! 

Mda. Minunat. Știu că la început m-au șocat planurile de viitor. Eram clasa a IIa și profesoara de franceză ne-a luat la întrebări;) Ce ne dorim să fim atunci când devenim mari?? Am răspuns și noi, fiecare câte o meserie normală. Doctor, educator, învățător, polițist, pompier. De existența calculatoarelor nu știam noi la vremea aia. Era mult înainte de 2000. 

Eheeeei dar vine rândul lui. ARHEOLOG! Spune copilul de 8 ani foarte mândru de el și visul lui. In clasă s-a făcut liniște iar noi ne-am uitat lung. Arheolog? Ce e aia arheolog?

Apoi, ușor ușor am aflat despre Egipt. Asta voia el să facă la un moment dat în viață. Să descopere urme ale vechilor civilizații – era îndrăgostit de cea egipteană. Se auzea în clasă că televizorul îi stă aprins pe Discovery și Animal Planet!

blog3

Și a sunat atât de bine cuvântul arheolog încât mulți ani preferate mele au fost de asemenea emisiunile documentare despre Egipt! Mulți ani, inclusiv la începutul facultății mi-am dorit să vizitez Egiptul. Apoi alte țări au intrat în topul țărilor de vizitat.

*******************************

Nu mult timp mai târziu învățătoarea ne-a spus să începem să strângem cutiuțe de chibrituri. Apoi le-am dus la școală. Pe ele și lipici + tot felul de alte instrumente.

Și-acum construiți ceva din ele! ne spune ea.

Ne uitam unii la alții mirați. Incercam să asamblăm noi ceva, orice.

Eheeei păi să-l vedeți pe Daniel. Stătea mâța-n coadă nu alta dacă vedea. Ia cutiile, le așează frumos sub formă de trepte folosind lipiciul, apoi aranjează câteva unele lângă altele și…din nou câteva sub formă de trepte de coborâre. Pasarela e gata!

Desenul…nici ăsta mai prejos. Invățăm despre amestecarea culorilor. Desenează un avion. Dar ce avion! (Țin bine minte comentariile făcute atunci: Dă-l încolo că i l-a desenat cineva de acasă!) Și trecem la amestec. Roșu cu galben, albastru cu galben, roșu cu albastru! Deh! Amestecuri dintr-astea. Eram copii și eram bucuroși să ne jucăm, să descoperim portocaliul, verdele și movul create de noi. Dar Daniel…Daniel amestecase verde, alb, albastru, gri în cantități diferite cât să-i dea cea mai frumoasă culoare! Era superbă. Un verde pal cum n-am văzut. Avea acuarele foarte calitative și picta…superb!

Cred că mi-a fost un model mult timp. Cei care mă cunosc azi vor spune că întotdeauna am avut ca model oameni buni și deștepți. Nu. N-a fost mereu așa. 

Apoi, pe când „Hero” al lui Enrique era hit el era mare fan. Mare fan? Nu aș putea să bag neapărat mâna în foc dacă era el sau altcineva dar eu așa mi-l amintesc. 🙂 Mult timp mi-a plăcut Enrique și încă îmi place:) 

Apoi a plecat și nu l-am văzut mulți mulți ani. De câte ori ascultam Hero și încă o piesă ce are videoclip cu Enrique într-un avion cu fes colorat, ochelari de soare și acadea 🙂 mă gândesc la el.

Ce-mi mai amintesc? Modul în care „învelea” femeile. Nu știu prin ce documentar a văzut el dar era AS în a folosi eșarfe și a reduce CHIPUL femeilor la…imaginea ochilor, restul fețelor acoperindu-le. 

In urmă cu vreo doi ani să zicem – l-am revăzut. Era iarnă și frig. Avea un fes (Enrique gen:) ) iar eu habar n-am cum eram îmbrăcată. Ingrozitor oricum (așa-s eu …iarna mă îmbrac de zici că-s urs, vara intr-un fel de nu există mare diferență între ceea ce port pe mine și…nimic:) )

Prin centru, prin dreptul barului, îmi aud numele strigat. Mă uit…nimeni. Un om aștepta să traverseze. Wow. Era el! Am fost șocată să îl văd. 🙂 Era…maxim de mișto. N-am știut nici ce să zic, nici ce să fac. S-a apropiat să mă pupe. 

De multe ori sunt blocată în trecut. Aveam de gând să stau acolo în stradă. Să îl rog să-mi povestească despre Egipt, culori și desene, invenții, lucruri memorabile, povești memorabile. 

blog

După câteva luni l-am cunoscut pe un prieten de-al lui, Luci! Nu o să spun că-s frumusețea întruchipată dar respectivul te face să te simți mișto. Sexy. Am văzut că în general oamenii de vârsta lui (hai Luci că nu asta am vrut să zic) – adică între 30 și 35 de ani – au o experiență anume și chiar nu e cazul să ai un ten de porțelan, extensii, unghii stiletto, ruj, rimel, fard de obraz, buze botoxate, sâni cupa D E F …X pentru a-i face să te…îndrăgească. Cam ca Luci mi-ar plăcea să mă vadă și el 🙂

Cel mai probabil nu o să îmi citească postarea. Dar dacă o va face aș vrea să știe că pentru mine o să rămână mereu un…model de copil deștept, care desenează în cele mai frumoase culori, care iubește lucrurile și locurile frumoase. 

Că m-am bucurat când mi-a recomandat să iau o tonă de șervețele în momentul în care mă voi uita la The Theory of Everything și că fiecare like pe care mi-l dă îmi face inima să bată mai puternic 🙂

Că dacă aș alege o personalitate a omenirii din aceste multe secole pentru a-l compara l-aș alege pe Da Vinci. 🙂

Mai sunt și minusurile – e unul dintre oamenii care nu îmi plac cu barbă (toată lumea știe că-s f puține aceste excepții) și nu îmi plac persoanele care merg la sală sau care au sală la ei acasă. Dar…MAI CONTEAZĂ?:)

Lasă un răspuns

