5 locuri pentru 2015

Dacă 2013 și 2014 au fost ani în care am călătorit foarte mult, probabil nu același lucru se va întâmpla în 2015. Îmi amintesc înainte de plecarea la București cum îi povesteam unui amic că una dintre calitățile capitalei o reprezintă faptul că e principalul nod rutier, feroviar și aerian al unei țări. Din punctul meu de vedere. Cu siguranță părerile multor alți oameni sunt diferite.

In 2013 am vizitat Italia. Nordul, Florența, Veneția, Elveția. Am mers la o altă mare în afara celei Negre. Apoi am trecut prin Slovenia și Ungaria (deși preferam ruta prin Austria). Am văzut o mică parte din Arad, am fost la Timișoara. Am văzut Sibiul pentru prima dată.

In 2014 nu numai că m-am plimbat toată ziua de colo colo pe distanțe mici. Ci am și locuit, de la mijlocul anului în Sibiu. M-am plimbat…nu…nu cât am putut de mult. Cu siguranță se putea mai mult dar ma declar mulțumită. Am fost la Rășinari și Păltiniș (stațiunea montană aflată la cea mai mare altitudine din România), am fost la Ocna Sibiului – numită Litoralul/Perla Ardealului (și sincer mi-a plăcut mai mult decât Marea Neagră). M-am mutat în București…și nu-mi place! Voi repeta lucrul acesta de câte ori voi avea ocazia. Numai că vreau să mă supun unui test. Că-s extrem de optimistă și văd întotdeauna partea bună o știe toată lumea. Așa că voi aștepta primăvara iar apoi voi căuta în capitală ACEL CEVA care să îmi schimbe părerea. Să mă facă să îl văd ca pe un oraș…mișto.

Cât despre 2015, da, am planuri. Nu mari. Nu îmi doresc să ajung pe alte continente. 🙂 Imi doresc lucruri simple, pe care să pot să le îndeplinesc. E adevărat că trebuie să avem ținte înalte dar cu siguranță 2015 nu îmi va aduce mica mea afacere în Franța pe care mi-o doresc.

Așadar în 2015 îmi doresc:

1. Să merg la Câmpina. La Câmpina aș merge, dincolo de faptul că am rude, pentru castelul Iuliei Hașdeu. Dacă au fost ani și încă sunt, când turismul a încercat să își pună bazele în brandul Dracula (CE DRACULA? A fost un domnitor: VLAD ȚEPEȘ!!! Și-apoi a venit un irlandez și a scos-o pe-asta cu Dracula. De fapt irlandezul (Bram Stocker – autorul cărții Dracula) nici măcar nu a venit în România). Consider că povestea castelului de la Câmpina poate să strângă mai mulți turiști decât o face personajul unei cărți.iulia

2. Să merg la Drăgășani. A merge la Drăgășani e probabil același lucru cu a merge la Buzău. Sau prin Moldova sau…în orice altă parte a țării unde viticultura e foarte dezvoltată. Da, deși nu beau vin, starea pe care mi-o dau podgoriile e una foarte mișto. Mă relaxează foarte tare să văd imaginile acelea cu viță de vie, tăiată toată la aceeași dimensiune, în rânduri printre care poți trece:)

In plus, la Drăgășani, doi dintre oamenii cunoscuți ai țării au afaceri cu viță de vie. Mugur Isărescu și Valeriu Stoica sunt cei care au mizat pe orașul din sudul județului Vâlcea și n-au dat greș. Nu o să spun că-i dau un telefon Guvernatorului Băncii Naționale spunându-i că vreau să mă plimb și eu prin podgoria lui. Nu spun nici că strugurii cresc pur și simplu și toată ziua bună ziua lumea se poate perinda după placul inimii pe acolo. Dar sunt sigură că dacă mă bazez pe comunicare, vara următoare voi avea propriile mele poze.:)

Valea-Loarei-Franta

3. Să merg la Buzău. Buzăul e un oraș drag mie. Nu pentru că mă aștept să fie neapărat cel mai minunat oraș ci pentru oamenii lui. Am de la colegi de cameră din cămin până la colegi de facultate foarte dragi. Imi doresc să merg în Parcul Tineretului și în celelalte localități ale județului – pe care le-am mai vizitat și în trecut. Știați că în județul Buzău există un lac UNIC ÎN LUME? Are un hectar de apă dulce în ciuda faptului că este așezat pe un masiv de sare. Pe viitor o să vă povestesc mai mult despre el.

meledic

4. Să merg la Ocna Sibiului. Stațiunea aflată la 20 de km de municipiu Sibiu este un loc mai potrivit decât litoralul Mării Negre. Are o apă mai curată, mai sărată și mai sănătoasă. Sau, măcar pentru oamenii care-s mai civilizați se merită mers acolo.

5. Lacul Sfânta Ana, Lacul Vulturilor sau Iezerul (Mare/Mic). Nu voi scrie că îmi doresc să ajung în toate cele 3 locuri. Tocmai pentru că știu că nu voi avea cum și când.

Lacul Sfânta Ana a trezit zâmbete întotdeauna. Fie că eram la școala generală sau liceu când lumea se uita la mine. Fie la facultate. Bineînțeles, motivul de a ajunge în județul Harghita nu îl reprezintă faptul că poartă același nume ca și al meu. Însă am o preferință (probabil mulți avem) pentru locurile și lucrurile unice. Nu cred că există persoană care să nu știe că LACUL SFÂNTA ANA ESTE SINGURUL LAC VULCANIC de pe teritoriul României. Puritatea apei se apropie de cea a apei distilate iar neavând izvoare, lacul își completează apa din precipitații.

Altitudinea la care se afla situat e una medie și se poate ajunge cu mașina (spre deosebire de Iezerul Mare la care mi=am dorit să ajung iar când am văzut indicatorul cu 12 h am zis că las pe altă dată). Lacul îmi amintește de colegul meu Gabi de la Buzău. Plănuiam noi într-o vară să mergem să ne bronzăm în Ținutul Secuiesc. 🙂

sf ana

In plus vulcanii…:) Probabil nu voi ajunge niciodată în Islanda. O țară pe care îmi doresc să o vizitez dar poate cu puțin ajutor voi ajunge în celălalt capăt al Europei. În sudul Italiei. Ambele regiuni ale Europei îmi plac din același motiv: Vulcanii!!! Îi consider ALTCEVA. In afara faptului că de miliarde de ani distrug vieți, vulcanii sunt un spectacol.

Vorbind acum atât de mult despre Lacul Sfânta Ana, realizez că îmi e greu să scriu la fel despre celelalte două.

iezer

Lacurile Iezer din Cindrel sunt opusul. Dacă primul lac prezintă existența vulcanilor, cele din mijlocul Meridionalilor sunt glaciare. Sunt situate la o altitudine cu peste 1000 de m mai sus decât Sfânta Ana, mai exact la 2000 de m. Așa că e de preferat să merg în iulie sau august. 🙂 Pentru a ajunge la cele două lacuri (Iezerul Mic și Mare) e nevoie de condiție fizică, timp (12 ore) și loc propriu de dormit: CORT!

Cât despre Lacul Vulturilor, acesta este un lac glaciar în mare 🙂 sau, ok, periglaciar. Acest lucru înseamna că formarea lui cuprinde mai multe cicluri de înghețare și eroziune. Cu o adâncime mică, de 2.5 m acesta era numit în trecut Lacul fără Fund. Scriitorul Alexandru Vlahuță a fost cel care povestește că puii de vultur învață exact în această regiune să zboare 🙂

Și cu acesta este lacul preferat al unuia dintre cei mai deosebiți profesori de geografie din câți există, ce să zic? Probabil știe el de ce îi place atât de mult. Merită vizitat.

vulturi

Cam acestea sunt cele 5 locuri ale anului 2015. Lista rămâne însă deschisă. 🙂 Voi? Ați fost în vreunul dintre aceste locuri? Unde vă doriți să ajungeți în anul ce începe peste câteva ore? 🙂

Vă urez un an minunat!

5 gânduri despre „5 locuri pentru 2015

  1. Din lista ta pentru 2015, am fost la Lacul Sf. Ana, la care nu am fost prea încântată de ce se înțelege prin amenanjare turistică (ca în multe alte locuri din România), dar e frumos (ca întreaga zonă de altfel).
    La Castelul Iuliei mi-ar plăcea și mie să ajung. 🙂

    P.S. Despre ce profesor vorbești?

    1. Hey Anca….Pai hai sa mergem impreuna la Campina 🙂 Ne gandim la o data si mergem sa vizitam 🙂
      Am vazut ca ai fost si student Erasmus? Si eu am fost 🙂
      Cat despre profesor, e unul de la noi de la facultate, nu ai cum sa il cunosti 🙂

      1. Eu n am avut cateva zile net. Pai exista si tren si maxitaxi Brasov-Campina. Numai ca singurele mele weekenduri libere sunt cel de pe 7-8 si 21-22

Lasă un răspuns

