La teatru

Multă lume mă apreciază pentru ceea ce fac. Cică am citit atâtea cărți! Și am făcut atâtea lucruri interesante! Și întotdeauna am de povestit lucruri wow, filme văzute, lucruri pe care le-am făcut pentru cei din jur. Primele două persoane ce-mi vin în minte sunt Dragoș și Andreea.

Nu cred că am citit ATÂTEA cărți! Am citit a 100a parte din cărțile ce se află în biblioteca de acasă. In rest, da, am citit ceva cărți de prin alte biblioteci sau cărți cumpărate. 🙂

Astăzi mă gândeam să vă povestesc despre prima piesă de teatru la care am mers aici, în București. Ne propusesem să mergem la The Theory of Everything, film ce a strâns 5 nominalizări Oscar, 2 premii și două nominalizări Globul de Aur, 3 premii și 7 nominalizări Bafta. Asta…joia viitoare. Mă sună miercurea asta una dintre prietene și îmi zice că n-ar prea merge mâine că-i avanpremiera și m-a întrebat dacă merg la Godot Cafe la teatru. Hmmm dar la film trebuia să mergem joia viitoare! Ok, mergem la Godot.

Piesa nu știu cum se numește. Intră tu pe site și vezi dacă vrei!

Ok fată merg, ce piesă e …aia să fie!

Și am fost atât de ocupată și agitată încât până pe la mijlocul piesei habar n-aveam numele ei. Ok, XXL FAT PIG a fost numele. Iar actorul preferat pe care mi l-a adus în față a fost Vlad Zamfirescu. Aproximativ un an a fost actorul meu român preferat:) Din păcate am văzut că piesa nu a fost considerată una extraordinară. Mie mi-a plăcut însă foarte mult. Probabil m-am și regăsit în ea pentru că deși comedie (cu final nefericit) la final mi-au curs lacrimi. Mai mult de 2.

Așadar piesa începe cu un fast food prea plin în care oamenii ajung să se cunoască întâmplător. Prin simplul fapt că mese nu-s suficiente și stau  la aceeași masă oameni total necunoscuți. Ca Tom și Helene.

Ea bibliotecară, simpatică și plinuță. El slab și timid probabil. Greu își termină propozițiile și gafează deseori. Ea probabil intenționat despică firu-n patru. Ceilalți doi actori care mai apar sunt colegul de muncă al lui Tom (Zamfirescu. Colegul care face mereu miștouri. In special de persoanele plinuțe) și contabila. Fosta iubită a  lui Tom. Care normal că-i deranjată de apariția unei noi femei în viața acestuia.

La birou se fac continuu de către cei doi glume pe seama iubitei plinuțe a lui Tom. Iar Tom…Tom ține la ea cu adevărat. Finalul se lasă cu nuntă îmi tot ziceam în gând. Tom e un bărbat bun și curajos. O spun eu, o spune și personajul feminin din piesă. 

Ce o deranjează însă pe Helene e că ei nu ies. Nu ies cu prietenii. Și simte că ceva e în neregulă cu Tom! (Femeie!!! Care prieteni ai lui TOM? Tom îi are pe idioții de la muncă, crede-mă nu vrei să vă cunoașteți! asta îmi venea să strig!)

In ultimul act al piesei are loc o petrecere pe plajă. (Aha, credeam că acțiunea are loc în București. Dar se pare că la Constanța:) ) Petrecere organizată de muncă. 

Contabila, care pe lângă faptul că arăta bine, acum merge la Pilates apare într-un costum de baie drăguț. Helene cu unul care nici nu o avantajează și care, în general nu arată extraordinar pe oameni cu niscaiva kg în plus. 

Toți colegii la malul mării, ei doi la zeci de m depărtare. Și Helene începe iar. Il întreabă dacă îi e rușine cu ea, de ce nu stau și ei lângă ceilalți. Tom nimic. Nimic și iar nimic. Intr-un final începe să vorbească. Se despart aud (de la masa noastră sau alta) o voce. Se pregătește să o ceară în căsătorie îmi spun eu în gând.

Tom îi spune că nu e omul bun și curajos pe care îl crede ea. E de fapt un laș. Un laș pentru care părerile celor din jur sunt importante. Și se despart. 

Nu mă așteptasem niciun moment la asta. Dar, ca orice femeie care vede în orice lucru coincidențe și asemănări cu propria-i viață, la fel am făcut și eu. M-a făcut să mă gândesc mai mult și mai bine la viața mea din prezent. La decizii, la oameni. 

Noaptea care a urmat a fost…cum am vrut eu. N-am dormit mai mult de 30 de minute (și în alea 30 de minute am visat…un bărbat cu barbă – dubios vis. Fără o acțiune anume a visului. Ci doar bărbatul cu barbă), m-am gândit iar foarte mult și am făcut în așa fel încât să îmi fie cald, să fiu relaxată și să zâmbesc. Pentru că…da, sunt o optimistă și păstrez întotdeauna amintirile frumoase cu oamenii frumoși. Sunt neprețuite!

Ce mi-a plăcut? Cât de bine se simțea Helene în pielea ei!

Ce nu mi-a plăcut? Comentariile răutăcioase la adresa kilogramelor în plus! Insă nu e vina celui care a scris piesa. E realitate.

fat

 

Lasă un răspuns

