Fontana di Trevi intre îmi doresc să…şi revenire

Am ajuns şi eu la Roma. Şi nu mai voiam să plec.

Nimic mai greşit! De ajuns, am ajuns. Cum mătuşile mele mă tot invitau de ani şi ani în Italia, în 2013 am decis să merg.

In principal din 2 motive – pentru că mă simţeam bine cu ele (de ce aş merge undeva, cu cineva alături de care să nu mă simt suficient de bine?) şi pentru că…apăruse serialul Demonii lui da Vinci (îl recomand din tot sufletul). Iar Florenţa lui Leonardo era superbă.

Acolo ajunsă, am rămas profund surprinsă de regiunea în care sta familia mea (într-o regiune de munte, aproape de Elveţia), de drumuri, de apropierea, în mare parte dintre noi, de poveşti, de oraşele vizitate, litoralul Mării Tireniene, Florenţa, Veneţia. Punct. Niciun cuvânt despre Roma.

Ce-i drept, să aloci unui oraş precum Roma câteva ore e puţin dar nimic nu m-a făcut să exclam WOW. Poate singurul lucru drăguţ a fost referitor la Fântâna…habar n-am care. Pare-se că atunci când Sfânului Ioan Botezătorul i-a fost tăiat capul, pe acel loc a ţăşnit o fântână.

Dar apropos de fântâni: Fontana di Trevi. Fântâna care îndeplineşte dorinţe. Am ajuns lângă ea şi am început să ne fotografiem unii pe alţii. Apoi am plecat. Da. Chiar aşa. Ţac-pac şi cu asta basta. Şi cum tocmai plecam, mătuşa mea mă întreabă: Ai aruncat, Anuţa, monedă? Dar vai! Moneda! Dorinţa! Aşteptaţi-mă! le spun, şi o iau la fugă înapoi spre fântână. Alergam şi mă gândeam ce să’mi doresc. Hmmm…Să revin într-o bună zi aici cu X! 

fontana1

Îmi doream enorm lucrul ăsta. Ştiam că şi a doua oară îmi va plăcea la fel de puţin Roma dar era o dorinţă atât de imposibilă încât am vrut să testez fântâna.

Doar că, ajunsă în faţa fântânii, am „ajustat” puţin dorinţa. Nu întotdeauna ştim ce e bine pentru noi şi o romantică precum mine trebuia să îşi pună o dorinţă cu inimioare. ÎMI DORESC SĂ REAJUNG LA ROMA ALĂTURI DE UN OM CARE SĂ ŞTIE SĂ SE POARTE CU O FEMEIE, CARE SĂ MĂ FACĂ SĂ RÂD ŞI SĂ MĂ SIMT RĂSFĂŢATĂ!

Şi uite-aşa, 2 euro au sărit din mâna mea în apa curată a fântânii. Dar cum despic fiecare lucru într-un număr aproape infinit de ori m-am întrebat Atât valorează dorinţa mea? 2 euro? De-ar fy toate dorinţele atât de ieftine! Şi’am plecat dezamăgită fiind de suma atât de mică pe care o arunc pentru dorinţele mele.

************************

6 luni mai târziu vorbeam cu X. X din dorinţa pe care aveam de gând să mi-o pun. Ştia că-s îndrăgostită de Marsilia. Hai să luam bilete de avion spre Marsilia! mi-a spus el. Nu am vrut. M-am gândit şi i-am spus că aş merge altundeva. Dar habar n-aveam unde. Păi în vară ai fost în Italia. Hai în Italia.

Deci fântâna aia îndeplineşte şi cele mai (aproape) imposibile dorinţe? Dar n-am mers. 🙂

*************************

Ştii că fântâna aia chiar îndeplineşte dorinţe? îi povesteam eu unui prieten ieri.

Ce dorinţe îndeplineşte? Când arunci o monedă nu îţi pui dorinţă! îmi zice el.

NU? Atunci de ce mai arunci? Autorităţile italiene nu pot realiza statistici privind numărul de turişti altfel? Suma strânsă este cea care oferă informaţii despre numărul de turişti?

Nu! Cel care aruncă o monedă în Fontana di Trevi se spune că va reveni într-o bună zi!

Eeee tot pe-acolo. Oricum asta îmi dorisem. Doar că era şi specificată o persoană, oricare-i ea dar neapărat una minunată!

***************************

Am primit invitaţia de a revizita Roma anul acesta. Doar că probleme de sănătate mă fac să mai amân puţin vizita. O vizită dintr-aia alături de un om suuuuper, care să te  facă să râzi, să te scoată în oraş la o bere PERONI (am băut odată un sfert de sticlă de bere cu cineva. 2 ani mai târziu încă un sfert de bere cu fratele respectivei persoane) dar PERONI e prea made in Rome ca să nu o beau:), la un apus şi un răsărit, plimbări. :X Care să îţi facă muuulte poze şi…ce să mai? Vacanţa perfectă!

***************************

P.S. Intâlnesc atât de mulţi oameni realişti! Care nu cred în magic, poveşti şi copilărie. Care cred în lucruri serioase şi care nu-s impresionaţi nici de praful de zâne (orice-ar însemna asta. Habar n’am de unde mi-a venit), nici în magia baloanelor de săpun. Care cred în viaţa propriu-zisă. Cu părţile ei rele înainte de cele bune. Care…nu au dorinţe.

E populaţia globului atât de realistă şi fără dorinţe? An de an suma strânsă în Fontana di Trevi este mai mare de 1 milion de euro. Ceea ce înseamnă că oamenii…încă mai au dorinţe. Şi mai cred în îndeplinirea lor.

roma

Lasă un răspuns

