Cum ajungem la Rouen

Acum un an, pe o vreme mohorâtă eram în Piața Mare a Sibiului. Fiind ziua mea liberă mi-am luat laptopul și pentru a îmbina mai multe lucruri am hotărât: aer curat, lume (Piața Mare), lucruri practice (scrisul pe blog) și dorințe (dacă tot sunt acolo poate-l văd și pe primar). Era prima postare și scriam despre Rouen.

Un an mai târziu, am parte tot de zi mohorâtă, de job în cadrul aceleiași firme dar la București. Și scriu tot despre Rouen 🙂 Diferența e că acum un an nu visam la plecat la București un weekend. Acum visez la un weekend la Sibiu. In ceea ce privește compania pe care îmi doream să o am atunci la Sibiu e aceeași pe care mi-o doresc și acum 🙂

Dacă în prima postare am scris date generale, spunând că aterizezi la Beauvais, iei un autobuz până la Paris apoi găsești gara St Lazare urmând ca două două ore să ajungi la Rouen, acum voi oferi mai multe detalii.

In primul rând Franța nu a fost niciodată pe lista mea de Vreau să merg acolo. Dar am ajuns și mi-a plăcut. Și aș mai merge de câteva ori. 

Așadar, odată ce ajungi la Beauvais (Un fel de fostul aeroport Băneasa – aeroportul curselor low cost), în fața aeroportului te vor aștepta autobuze ce merg până la Paris, la Porte Maillot. Biletul este 17 euro iar autocarele sunt foarte confortabile. distanta de aproximativ 80 km până în capitală făcându-se în 1h 15. 

eheee dar aici-e-aici. Inainte de a pleca am aflat că o altă persoană din Cluj urmează să meargă de asemenea cu bursă la Rouen. Așa că am convenit o dată pentru a cumpăra bilet (care să ne avantajeze pe ambele și am ajuns în aceeași dimineață la Beauvais) și hop în autocar. PRoblema a fost că niciuna nu avea experiență în mersul cu metroul. Eu cu un geamantan de vreo 28 de kg care între timp și-a pierdut și o roată, ea cu unul puțin mai greu am început să bâjbâim pe sub pământul capitalei Franței. Și când te afli într-un oraș precum Bucureștiul în care numeri magistralele pe degetele de la o mână, mai e cum mai e. Dar când le numeri pe degetele de la mâini și de la picioare se complică lucrurile. Unde mai pui că nu știam exact la ce gară trebuie să ajungem, unde ne aflăm, nu eram experte la franceză iar oamenii cărora le ceream informații nu știau engleză.

Și uite-așa s-au făcut 2 ore de când noi căram greutățile alea după noi și fiecare om întrebat dacă ne răspundea ceva, realizam de la următorul că de fapt traseul era altul și noi suntem pe cine știe unde.

TRASEUL? E FOARTE SIMPLU!

Ajungi în 20 de minute. Adică mai puțin decât fac eu din Berceni până la Aurel Vlaicu 🙂

Plecați de la Porte Maillot în direcția Chateau de Vincennes și coborâți la stația Champs Elysees Clemenceau. Argentine-Charles de Gaulle Etoile-Georges V-Franklin Roosevelt-Champs Elysees Clemenceau.

La Champs Elysees Clemenceau schimbați magistrala și mergeți pe linia 13 (v-am zis că la ei numărați magistralele pe degetele de la mâini și de la picioare 🙂 ) în direcția Gabriel Peri Asnieres-Gennevilliers, coborând după Miromesnil, fix la gară.

Luați biletul spre Rouen și…aia e 🙂

TRASEU 2

La întoarcerea spre România am găsit o variantă care mi s-a părut mult mai ușoară (în comparație cu 28 de kg cărate timp de 2 ore ce-i drept orice altă variantă pare mai ușoară).

Traseul nu presupune trecerea prin Paris. Așadar de la gara din Rouen am luat bilet de tren spre Abancourt. Ajunsă în Abancourt, în fața gării sunt autocare care merg până la Beauvais. De asemenea, sunt și trenuri care pleacă din Abancourt spre Beauvais. In fine, ideea este că acest al doilea traseu a fost puțin mai ieftin, mult mai lejer având mult bagaj și nici nu a trebuit să întreb pe nimeni pe unde trebuie să merg:)

rouen rouen1 rouen2

Lasă un răspuns

