Cum a fost la Pitesti

O să zic de la început că nu consider Piteștiul un oraș obligatoriu de vizitat. Nici nu mi-aș lua concediu pentru a sta o săptămână în oraș. Dar dac-aș avea drum prin zonă da, i-aș dedica o zi. Asta-i partea obiectivă.

Cea subiectivă e că-i orașul în care într-o sală de cinema am văzut primul film franțuzesc. Și deja e un oraș de nota 10:)

Dacă sunteți ca mine, fără mașină și mai ales fără carnet de conducere și cum-necum ajungeți la Autogara Nord, traseul spre centrul orașului e următorul. Imediat după ce ieșiți din autogară mergeți la stânga, apoi prima la stânga și…drept înainte până în centru. Sau orice autobuz luat 3 stații până în centru.

Primul lucru care m-a surprins (ca o fostă persoană de 10 la bac la geografie și 10 la examenul de Geografie Fizică a României – examen pentru care recunosc, am învățat cel mai mult în 7 ani de facultate) a fost că, odată ce trec podul de peste râul din Pitești îmi pun întrebarea…CE RÂU E ĂSTA?? Da, sunt lucruri extrem de ușoare în Geografia României. Și e de neimaginat să nu știu că Sibiu-i pe Cibin, Timișoara pe Bega, plus alte mari orașe străbătute de cursuri de apă arhicunoscute. Dar Piteștiul? Când zici Pitești zici…hmmm…TRIVALE! Trivale? Păi ăla-i parc! Fir-ar el de râu. 2 ore mai târziu aveam să văd la capăt de pod o plăcuță ruginită pe care abia se vedea scrisul. RÂUL ARGES! Serios???? Cât de greu putea să fie?

Ce-am făcut la Pitești? M-am plimbat. Nu zic că mult. Mi s-a părut chiar că am mers puțin pe jos. M-am plimbat în  principal în centru. Apoi am mers spre parc. Nu, nu Trivale! Și îmi pare bine că am descoperit și alt parc al orașului. Am ales Parcul Lunca Argeșului. Puțin cam uscat pentru gusturile mele aș spune. Lucrurile pe care le-aș face în plus dacă aș întoarce timpul sunt: 1. Aș alerga pe lângă țâșnitoarele din parc. Mai exact pe o temperatură ridicată aș sta exact deasupra lor. 🙂 Al doilea lucru, există un centru de închiriere a unor mașinuțe (cu pedale cel mai probabil). Sunt și pentru 2 persoane, 4 dar și pentru una singură.

De asemenea la margine de parc există o întindere de apă. Să stai întins pe o bancă acolo lângă apă-i foarte romantic și drăguț.

Ce mi-a displăcut a fost că te poți lovi cu ușurință din cauza betonului din care-s făcute picioarele băncilor.

parc

Dacă aveți poftă de ceva dulce vă recomand o cofetărie din centru – aproape de Billa și Cinema Trivale. Se numește Un băiat și-o fată. In interior e drăguț. Are și 4 băncuțe afară și o atmosferă care mi-a amintit de Franța. Și, poate că-n primul rând are prăjituri care arată delicios. Eu am comandat MOUSSE LATTE – este o prăjitură ce costă 5 lei și, spun eu – Suficient de mare încât să te saturi dintr-una singură. Unii m-ar putea contrazice totuși 🙂

Aș recomanda cofetăria inclusiv pentru torturi festive. Sunt sigură că-s la fel de delicioase.

De logo-ul cofetăriei nu mai vorbesc. Parcă-i vorba de o invitație de nuntă cu un mire și-o mireasă ținându-se de mână și formând o inimioară.

cofetarie1

cofet
 In partea opusă a pasajului pietonal din centrul orașului sunt câteva magazine interesante. Mie mi-a plăcut cel din care mi-am cumpărat ia. Au de asemenea și ii cusute manual.

IMG_3848


IMG_3850

IMG_3851

IMG_3852

IMG_3853


IMG_3855


Pasajul pietonal din centrul orașului
IMG_3858Primăria municipiului Pitești
IMG_3860
IMG_3862

Curtea de Apel

IMG_3863

IMG_3864

Biblioteca Județeană Argeș

IMG_3865

Cinema Trivale – mie mi-a plăcut foarte mult. Săli mici și drăguțe.

IMG_3871

Lasă un răspuns

