Summer :)

Imi amintesc de Sibiu. 🙂 La un moment dat am început să număr din 3 în 3. Lunile. Iulie 2014, octombrie 2014, ianuarie 2015, aprilie 2015…și tot cam în perioada aia mi-am zis: SUMMER de la Calvin Harris 🙂 Mi=a plăcut mult. Și chiar dacă a venit toamna și stăteam în Sibiu tot pe-aia o ascultam. Pe wait-urile din weekendurile lucrate sau pe autobuz 🙂 Trebuia să fie o VARĂ…nu știu care și când. 🙂

Aici unde stau in chirie, foarte devreme dimineața răsare soarele. Dacă am de gând să dorm până la 8 și să nu mă trezesc de la 6.30 trebuie să trag perdeaua. Apoi mă ridic din pat, deschid geamul și privesc afară. E superb. Oceanul uneori se află la câțiva zeci de m de mine și zâmbesc. Alteori văd căsuțe modeste în jur. Mai sunt și momente în care un miros pătrunzător și neplăcut (după gusturile mele) invadează camera. Dar ce contează mirosul când priveliștea e atât de…violet-liliachie-albăstruie? Sunt și dimineți în care, cât vezi cu ochii se întind fire de viță de vie. Toate aliniate, toate de aceeași dimensiune. Bicicleta e una feminină și cool și e legată de un stâlp situat la marginea podgoriei. Zâmbesc. Mă uit pe pervazul de la geam și văd asta.

IMG_3875

E ghiveciul meu cu lavandă. Și mai am unul. La mijloc de martie am cumpărat 6 ghivecele, un sac de pământ și desfăcând plicul de semințe adus de mătușa mea, în fiecare ghivecel am pus câte 10 semințe. Nu mai multe, nu mai puține. 🙂 Intre 10 și 15 fire au ieșit în total după mai bine de o lună. Doar că eu voiam să le ofer floricelelor mele o atmosferă ca cea de acasă de la ele. 

Vara se apropia și alegeam să le ud o dată pe săptămână (că-n sudul Franței plouă rar). N-a fost o idee bună. Culmea în sudul Franței e și cald așa că odată neudate le mai scoteam și în plin soare. S-au uscate ușor ușor toate. Mai puțin una. Acum am grijă de ea. E firul care…mi-amintește de martie ăsta. Și de vară. 🙂 

Târziu tare am citit și ceva instrucțiuni despre cum se crește lavanda. Azi am decis să mai cresc și alți puiuți din floarea asta. Căci acum știu cum se face:)

Bicicleta, oceanul, căsuțele modeste, vița de vie? Normal că nu-s în fața geamului de la cameră. Sunt la locul lor, acolo unde au fost mereu.

In multe din țările lumii le poți găsi. In unele le poți găsi și pe toate în același timp. Eu le visez în Franța:) Da, casa aceea din Franța în care până acum nu arată așa…dar m=am simțit parțial ca-n Franța uneori în decorul ăsta. 🙂

haloiu

haloiu1

Clar nu, nu așa arată Franța dar…așa a arătat anul ăsta Franța pentru mine. Iar azi, azi renunț la o parte din vis. In ultimii aproape 4 ani am visat CUMVA anume la Franța – până în cel mai mic detaliu. Și visez în continuare la ea doar că puțin diferit. 🙂 Pentru că azi VARA lui Calvin Harris se termină 🙂

biaritz champagneMă gândeam  într-o zi când mergeam spre muncă de ce n-aș pleca acolo. ORIUNDE! Mi-aminteam și de cursul profei mele de Geografia Populației și cea Economică a României. După Revoluție s-a plecat masiv din România. Da și personal medical și ingineri, dar înainte de asta au plecat oameni modești ca și pregătire. Și n-au plecat acolo la rude – nu au plecat la sigur. Au plecat pentru un trai mai bun către o destinație necunoscută. Nu știau limba, nu știau tradițiile, nu știau nimic. Dar s-au descurcat. Apoi și-au luat și familia acolo – asta în cazul Italiei și Spaniei mai ales. Dar înainte de cele 2 țări vest europene câți oameni n-au plecat la muncă în ISRAEL? ÎN TURCIA?

Ok, poate să zici BUNA ZIUA MĂ CHEAMA X SI CAUT DE MUNCA – în limbi cu trecut latinesc suna aproximativ ca-n română. Dar cum zici asta în turcă ori în ebraică și arabă?   

Vorbeam cu o prietenă, profesoară de engleză spunându-i că nu mai știu franceză la perfecție dar chiar cred că m-aș descurca dacă aș pleca acolo. M-a asigurat și ea de lucrul ăsta. Mi-a povestit despre o rudă comună. Un tip care de mic a plecat în Israel ca să muncească alături de mama lui. Nu știa O BOABĂ. Câțiva ani mai târziu învățase și scrisul și cititul.

Doar că…probabil nu-mi doresc suficient de mult :)/

Lasă un răspuns

