Pentru prima oara la TTR

De fiecare dată mi-am dorit să merg și eu la Târgul de Turism al României. Nu ca să cumpăr dar pentru a vedea oameni și oferte. Din 2007 – primul an de facultate obișnuiam ca deseori să mă uit în vitrinele agențiilor de turism din Târgoviște – erau vreo 4 la început – și luându-le în ordine, 2 câte 2, mă întrebam în care aș dori să merg:) – ca la Vocea României așa, doar că aia era Vacanța Lumii.

8 ani mai târziu încă fac același lucru. Era noapte, trecut, de ora 2 și eu alegeam destinațiile de la agențiile de turism cu sediul pe bulevardul cuprins între Cișmigiu și Piața Operei. Ba mergeam pe partea dreaptă, ba traversam, în funcție de agenție 🙂

Câteva impresii de la Târgul de Turism

1. M-a uimit faptul că nu am văzut standurile a două mari firme. Nici pe plăcuța cu indexul firmeilor nu erau trecute. Este vorba de Eximtur, Tarom și Wizz Air. Acum, recunosc, n-au fost prezente nici mari companii aeriene ale altor țări – arhicunoscute de altfel însă Tarom chiar mă gândeam să fie prezent.

Eximtur…chiar mi-ar fi plăcut să văd ce fel de stand are. Agenția o să-mi amintească întotdeauna de Sibiu. Sediul este în centrul orașului, la câțiva pași de Piața Mare și mereu îmi spuneam că-i jobul meu de vis. Agent de turism la Eximtur, Sibiu.:)

2. Al doilea lucru remarcat a fost că, tot marile agenții au cea mai mare credibilitate, cele mai bune oferte dar si cele mai variate. La marile agenții nu numai că era spațiul uneori dublu, număr triplu de angajați dar pe unii oameni îi mai auzeam spunând și că se mai plimbă iar apoi se reîntorc pentru că niciun agent nu era liber.

3. Unul dintre pavilioane a fost ocupat de consiliile județene, fiecare promovându-și județul sau o anumită regiune din el. Maramureșul este unul dintre județele care mi s-a părut că putea să vină cu o prezentare mult mai bună. Insă cred că este unul dintre județele care, chiar dacă nu avea un stand de turism atrage oamenii – în principal cu ocazia sărbătorilor de iarnă. In plus, pe un raftuleț stăteau, frumos legate, câteva buchețele de lavandă uscată. Aradul și Timișul mă gândesc că era mai potrivit să „promoveze” totuși lavanda, pe de o parte pentru că temperaturile din vestul țării sunt mult mai propice cultivării lavandei, pe de altă, pentru că deja acolo există aceste culturi.

Județele Neamț, Cluj și Sibiu au fost preferatele mele. Primul a avut o promovare care a atras prin aspect și a ieșit în evidență – plus, cum intrai în pavilion, fix în fața ochilor dădeai cu ochii de el. In al doilea rând niște litere de aproximativ 1 m formau cuvântul Neamț, litere la care toți copii alergau pentru a-și face poze.

Apoi erau și diverse poze cu oameni îmbrăcați în costume populare de sărbătoare. Foarte frumos!

Clujul și Sibiul, în primul rând ca și design, au promovat orașul. Asta este impresia care mi-a fost lăsată. Cu standuri de asemenea colorate, scaune comode, materiale de calitate și prezentare de asemenea. 

Apoi, au fost categoria de județe Alba, Dâmbovița și Hunedoara. Ele și-au promovat partea istorică. Cavaleri în armură, armură pur și simplu sau ustensile de sute de ani. Dâmbovița a venit ba chiar și cu un mini turnul Chindiei (nu era chiar mini, dar clar n-au adus tot turnul. Probabil avea 2.5 m). Nu spun că nu îmi place Curtea Domnească ori că n-aș merge să văd ruinele cetății Sarmisegetuza doar că m-au interesat mai mult ale locuri ale României.

(Ceva de genul acesta a fost și în cazul Romei. Proful meu de turism îmi spusese că dintre toate orașele din Europa, preferatul dânsului este Roma. Că dintre toate orașele din întreaga lume, preferatul dânsului este, tot Roma. M-am dus la Roma, mi-a plăcut, dar pentru mine nu are farmecul Veneției și Florenței).

Tot Dâmbovița a promovat și Peștera Ialomiței într-un stand aparte de Curtea Domnească.

4. Reprezentanți ai orașelor din țări vecine – Ungaria și Bulgaria, au fost și ei prezenți pentru a-și promova turismul.

5. Deși a fost promovată în principal Europa, am văzut și oferte către destinații extraeuropene – Africa, Emiratele Arabe Unite, Chile, India, Japonia.

6. Ce m-a uimit a fost că parcă nici Grecia nu a fost atât de promovată pe cum mă așteptam. Italia, Spania și Croația au fost în topul vacanțelor de vară – după părerea mea. Și nu știu cum e în Grecia cu ultra all inclusivul ei dar eu am fost acum 2 ani în Italia. Câteva zile le-am petrecut și la mare, în regiunea Toscana. A fost minunat! 

7. România a fost, de asemenea, foarte bine, reprezentată. Au existat toate tipurile de turism reprezentate, inclusiv cele apărute în ultimii ani – cel mai important fiind ecoturismul. 


3

Agenția de Turism Mareea

4

Paralela 45 ai cărui angajați au promovat chiar MAI MULT România – îmbrăcați în ii.


6

7

Agenția Christian Tour

8

9

88

Peștera Ialomiței
99

Agenția Iri Travel

888

999

Standul TUI9999 88888

Standurile de promovare ale județelor Sibiu și Cluj

99999

Deși aceste măști nu erau în interiorul standului Maramureșului, presupun că „aparțineau” aceluiași județ. 

999999

Standul de prezentare a judetului Neamt

Un gând despre „Pentru prima oara la TTR

Lasă un răspuns

