EL e…steaua mea

 

 

Omul care mi-a dăruit acum aproape 25 de ani una dintre jucăriile mele preferate. Era o beteală de brad. Am folosit-o an de an chiar dacă 2015 a fost primul an în care am împodobit un brad. An de an mergeam şi mă ocupam de partea cu ACEA beteală. Iar ea an după an devenea parcă mai puţină. Poate acum mai am 50 de fire din beteală. An de an o să folosesc foarte puţină şi voi avea grijă să nu se piardă nicicând. Să o ofer la rându-mi copilului meu – dacă îl voi avea vreodată. Crăciunul nu înseamnă enorm pentru mine dar beteala respectivă îmi aduce an de an … magie.

***

 Omul care acum mai mult de 27 de ani a avut steluţe în privire. Poate a avut în anii 80 dezamăgiri, nemulţumiri, a suferit şi nu a trăit extraordinar absolut fiecare secundă. Poate îşi dorea o viaţă mai bună pentru copiii lui şi cândva să aibă un nepoţel căruia îi cumpărase şi cea mai mişto maşinuţă. Dar…m-a cunoscut pe mine. Şi faptul că în acel moment în care m-a cunoscut a avut mii de steluţe de fericire în ochi îl face să fie cel mai minunat om. 🙂 Iar simbolul steluţelor îmi e şi mai drag când mă gândesc la EL:)

star5

***

Am atâtea lucruri de spus…încât nu ştiu pe care să-l aleg primul…Cum spunea şi Alice…Un om deosebit, un mare OM. El a fost dirigu…şi dincolo de asta a fost omul care ne-a modelat un colţ de suflet…Şi astăzi am în minte zâmbetul lui, cuvintele spuse cu S în vârful limbii, orele interactive de limba română şi rusă, nenumăratele ore de dirigenţie, timpul de bună calitate petrecute în cadrul cercului Prietenii Pompierilor, ore de poveşti şi povestiri din şi despre viaţă, glume şi bancuri cu tâlc. Păstrez şi astăzi şi am dat ca moştenire copiilor mei cel mai gros dicţionar de sinonime, primit în dar, ca premiu de sfârşit de an şcolar din partea lui…şi de asemenea păstrez şi gustul primului suc la TEC. (Şi nu vrei să ştii câte steluţe de fericire a avut în ochi atunci când tu ai venit pe lume)star

***

Iepurele pe care îl chema simplu. IEPURE. Spus în altă limbă în speranţa că dacă voi începe de mică, la un moment dat o să o ştiu perfect. Astăzi însă ştiu un singur cuvânt în acea limbă atât de estică: IEPURE!

***

Omul care nu avea voie să consume alcool dar care iubea viţa de vie. Care an de an îşi perfecţiona reţeta de vin şi care încerca reţete proprii din care să rezulte cel mai bun cogniac.

***

Omul care făcea sute de poze în secolul în care nu exista aparatură digitală. Omul care a făcut mii de poze în deceniile 8 şi 9 ale secolului trecut şi care avea propriul laborator în care le developa.

star3

***

Omul care a bătut recordul la primit de pupici într-o singură zi. Ultima! Faţă (frunte, ochi, obraji, buze, nas), mâini, picioare, burtă.

***

Omul care ştia care e cea mai bună ciocolată în primii ani de după Revoluţie. Fie ea albă sau cu lapte le ştia pe toate.

star2

***

Omul a cărui maşină am murdărit-o de nenumărate ori. Maşină în care am izbit o oră cu picioarele şi ale cărei scaune le-am rupt într-un sfârşit.

***

Omul de la care am descoperit că mai există şi alte lucruri în acea nuanţă verde-albăstrui pal ca a axion-ului.

***

Omul care voiam să coboare 7 (x2) trepte şi să stea cu mine la soare cu picioarele goale în iarbă iar pentru el acele trepte necesitau mult prea mult efort aşa că se mulţumea să mă privească de la înălţimea balconului pe mine.

***

Omul care a împrumutat, pentru o zi, un cort de la elevii lui. Cel mai galben cort din lume. Pe care apoi l-a asamblat în curtea lui şi m-a chemat să stăm acolo împreună. Ca să îmi arate cum e să stai în cort:) Primul cort în care am stat vreodată. Şi ultimul în care o să stau în viaţa mea. Pentru că-s situaţii şi momente atât de importante în viaţă încât nu îţi doreşti să mai trăieşti ceva asemănător cu nimeni altcineva.

star1

***

Omul care ani întregi era steluţa aia de lângă Lună. Cum care? Una, nu eram foarte sigură care. Vara mă întâlneam cu prietenele mele: Oana şi Mira şi cum el devenise o steluţă într-o zi de marţi ne gândeam că „steluţele” zilei de luni locuiesc pe…LUNĂ. Deci clar, era suficient să verificăm ce stea din apropierea Lunii îi seamănă şi clar…era el.

staaa

 

 

Lasă un răspuns

