Filme vazute si revazute in 2015

Astăzi am hotărât să vă povestesc despre câteva filme văzute în anul ce a trecut. Unele au avut lansarea în 2015 altele ceva ani mai devreme dar mie fiecare mi-a lăsat o impresie bună. Așa că îmi permit să le recomand.

Am revăzut Jeune et Jolie cred că de 4 ori în decurs de 10 zile. L-am văzut stând la mine – unde stau în chirie. L-am văzut în autocar privind către câmp, meditând și plângând iar o oră mai târziu, într-un fotoliu mare și gălbui.

Jeune et Jolie este câștigătorul Palme d Or din 2014. Jeune et Jolie este povestea unei adolescente de 17 ani tânără și frumoasă care vrea să experimenteze. Nu îi lipsește nimic. Face parte dintr-o familie cu venituri medii superioare din Paris iar banii primiți pentru sex nu îi folosește pentru haine, machiaj sau orice alt lucru scump. Pur și simplu îi strânge. 

Isabelle cere bani mulți. Și îi primește. Merge în majoritatea scenelor în hoteluri scumpe dar nu asta o încântă. Partidele sexuale nu o fac să se simtă bine. Dar nici rău.

Primul partener sexual de la care primeste bani este un bătrânel care poate să îi fie bunic pe care ajunge să îl considere un prieten. Totul până când ceva tragic se întâmplă. Ce? Vă las să descoperiți.

Marion Cotillard m-a fermecat din prima zi când am văzut-o într-un film. Aveam 18 ani și am primit pe un CD Jeu d enfants, în care joacă rolul principal alături de soțul ei care este și regizorul filmului – Guillaume Canet.

Mai târziu admirația pentru ea și cariera ei m-a făcut să îmi doresc să cunosc anumiți oameni. Apoi să îmi doresc să fiu mai bună, mai feminină.

Filmul din anul 2015 în care am urmărit-o pe Marion Cotillard a fost Deux Jours une Nuit adică exact timpul avut de personajul principal pentru a-și convinge colegii de muncă să renunțe la creșterea salarială proprie pentru ca ea să-și păstreze locul de muncă.

De ce a ajuns în această situație și dacă reușeste să își convingă colegii vă las să descoperiți.

Familia Belier este comedia cotată cel mai bine dintre toate văzute vreodată de mine. Este primul musical pe care l-am văzut (nu îmi place acest gen). Am spus în respectiva zi că aceea a fost cea mai frumoasă dintre ultimele aproximativ 10.000 trăite până atunci (Adică cea mai frumoasă zi din viața mea). Am plâns mult în ziua aia. După ce diminață am plătit o amendă de 50 de lei, mi-au venit tot felul de gânduri ce mi-au adus lacrimi în autocar iar apoi a venit filmul la care m-am jelit o oră. 🙂 In sală de cinema eram două persoane și plângeam de ziceai ce-i aia. Faptul că apoi s-a transformat într-una din cele mai oribile zile e altă poveste 🙂

Actrița principală este câștigătoarea concursului Vocea Franței iar în film este singura care poate să vorbească într-o familie de muți. Tatăl ei, un simplu țăran al unei comunități mici hotărăște să candideze la primărie iar Paula este cea care îl ajută să comunice cu alegătorii prin traducerea limbajului surdo-muților.

Paula, deși nu are habar de calitățile muzicale pe care le deține se înscrie la corul liceului pentru a se împrieteni cu tipul după care suspină iar în final ajunge să fie îndrumată spre un mare concurs pentru cea mai bună voce ce are loc la Paris, melodia aleasă de profesorul ei fiind una din cele ale lui Michel Sardou (nu, nu, nici eu n-auzisem de nenea ăsta – oricum frumoasă melodie). Dar ce ar face părinții și fratele ei fără ajutorul Paulei atât de necesar? Cum își vor câștiga existența, cine îi va ajuta să își vândă produsele la piață, cum vor reuși să comunice cu cei din jur fără Paula?

Louane (Paula), după câștigarea marelui premiu Vocea Franței a scos mai multe piese care mie îmi plac foarte mult și pe care le puteți găsi pe youtube.

Era august 2014 iar eu locuiam într-o garsonieră din Sibiu aflată la maxim 10 minute de mers pe jos de centrul orașului. Era weekend și pe un site franțuzesc găsesc lista celor mai așteptate filme ale sfârșitului de an. Printre care filmul biografic despre cel mai cunoscut fizician în viață – Stephen Hawking. Trailerul m-a cucerit.

Apoi am tot așteptat să fie anunțată lansarea din România. In decembrie pe pagina filmului erau anunțate lansările în toate țările posibile până pe la începutul verii. România nicăieri. O zăpăceam pe Corina – șefa mea de atunci. Cică special avea să îl downloadeze când apărea online că prea o stresasem. Și cum merg eu într-o zi în Plaza, văd afiș The Theory of Everything. Doar că niciun angajat nu știa să îmi zică care este ziua în care îl voi putea vedea. In România a apărut la sfârșit de ianuarie. Corina mi-a zis că-i interesant și trist dar nu cine știe ce. A văzut și filme mai bune. Daniel, colegul meu de generală mi-a recomandat să îmi iau un bax de șervețele iar eu l-am văzut în martie în apartament. Am plâns puțin, au fost scene peste care persoana de lângă mine a vrut să treacă tocmai pentru că-s foarte dure. Și au fost și momente de revoltă din partea respectivei persoane în ceea ce privește părerea lui Hawking despre Dumnezeu sau mai degrabă lipsa existenței lui Dumnezeu.

L-am întrebat apoi: și dacă i s-a spus că o să mai trăiescă 2-3 ani iar el a trăit încă 50 oare nu realizează că e ceva mai important și mai presus decât ȘTIINȚA(fie ea medicina, fizică sau oricare) ? Și dacă medicii i-au spus că mai are câțiva ani de trăit iar Dumnezeu a văzut că fizicianul se îndoiește de existența LUI, de ce nu Si-a spus: SĂ FIE ȘTIINȚĂ? De ce l-a mai lăsat să trăiască? Probabil pentru a vedea dacă va ajunge să creadă în El, în Dumnezeu – mi-a răspuns persoana respectivă.

In fine, a doua oară când am văzut filmul am plâns foarte mult.

Cu un Oscar pentru cel mai bun actor în rol principal și un fizic asemănător cu al lui Hawking, actorul Eddie Redmayne a cucerit pe toată lumea cu rolul din The Theory of Everything.

Filmul nu este unul care să impresioneze cu finalul pe care îl are căci finalul lui era cel pe care îl știam cu toții. Tânărul de 20 de ani nu o să moară dupa o oră jumătate ăn film sau 3 ani în realitate așa cum, pe la mijlocul filmului află de la medici. Tânărul student din Anglia nu o să rămână cu femeia pe care a cunoscut-o în adolescență și care i-a fost alături atâția ani susținându-l și iubindu-l.

Filmul impresionează cu povestea unui om celebru, poveste mai tristă decât ne imaginam înainte de apariția filmului.

The Irrational Man l-am ales dintr-o listă cu puține variante zic eu. Cred totuși că, și dacă aveam din ce alege, filme cu greutate, tot pe acesta îl alegeam. Țin minte că eram la fostul loc de muncă și țopăiam încântată că merg la film.

A fost cu totul altceva în comparație cu celelalte. Pe toate fie le-am văzut de mai multe ori, fie am așteptat cu nerăbdare lansarea lor pentru ca apoi să amân o grămadă până le-am văzut pe motiv că „”trebuie să fie cineva special” lângă mine când voi vedea filmul, fie cine mai știe ce motive.

The Irrational Man l-am ales pentru că este regizat de Woody Allen. Regizorul este genul 100% Săgetător – cum îmi place mie să îl caracterizez. A ajuns la o vârstă înaintată (80 de ani), are o meserie care nu presupune vârstă de pensionare, îi place să călătorească și să le prezinte celor din jur diverse orașe (La Roma a filmat When in Rome, la Paris – Midnight in Paris plus că mai are și Vicky Cristina Barcelona – ăsta nu știu despre ce e presupun că a fost filmat în Barcelona).

Apoi actrița principală este una dintre cele 3 preferate ale mele (Emma Stone) iar trailerul mi s-a părut interesant.

Așa că a fost The Irrational Man.

App văzând jumătate sau chiar mai mult din film n-am crezut că se va termina așa. Ba mai mult, cu 10 minute înainte de final am fost sigură că actrița personală o să fie omorâtă de profesorul și în același timp iubitul ei. A fost, spun eu, bazat pe ideea de simbol. Simbolul fiind lanterna (parcă o lanternă era) pe care EL o câștigase pentru ea la un parc de distracții. O lanternă mică ce i-a permis Emmei să își continue viața.

Lasă un răspuns

