Nu sunt PRO GAY! Dar si mai important e ca nu-s contra lor

Incă de la începutul acestei postări îmi vin în minte figurile a două categorii de oameni. Preoţii din oraşul meu care-mi sunt oameni extrem de dragi precum şi câţiva călugări prieteni de familie. Apoi mă gândesc la băiatul care mi-a oferit pentru prima oară, prima revistă de modă, frumuseţe şi sex dar şi cel care mi-a recomandat cartea Fata cu cercel de perlă a lui Tracy Chevalier. 

In principiu cele două categorii de persoane nu s-ar înţelege unii cu alţii. Căci unii L-ar invoca pe Dumnezeu alături de cetăţile Sodoma şi Gomora iar ceilalţi…ceilalţi ar promova libertatea de a face ce simţi şi doreşti.

Intr-adevăr am avut o copilărie puternic marcată de slujitori ai Bisericii în cel mai direct mod. Am admirat bunătatea unuia dintre preoţii oraşului, zâmbetul mereu larg de pe faţa celuilalt precum şi sfaturile oferite de oameni care fuseseră cândva ca noi toţi până au decis să se călugărească, unul dintre ei având cultura, tradiţia şi simplitatea maramureşenilor. De acesta din urmă, după plecarea în Sfântul Munte n-am mai auzit nimic. Mă suna de ziua mea în primii ani dar apoi au trecut 13. Până ne-a reapelat. 13 ani în care a trăit în grele condiţii. A fost cea mai mare bucurie să îl aud vorbindu-mi. Accentul maramureşenilor şi al oltenilor mi se par cele mai frumoase. 

Aflând că am 27 de ani şi realizând că ultima oară când ne-am văzut eram în clasa a IVa a considerat că e de datoria dumnealui să îmi vorbească despre…familia creştină. Că ar trebui să mă gândesc să îmi fac o familie. Să am şi eu copilaşi că deh apoi de la o vârstă e mai greu. Şi că lui Dumnezeu nu îi e plăcut să trăim având relaţii de-astea sexuale în afara unei căsătorii.

Am fost atât de deranjată, de jignită şi de…ÎN TOATE FELURILE încât toate amintirile frumoase avute din copilărie au fost eclipsate. 

Am reuşit să zic … „da da” iar dumnealui să mă roage continuu să îl ascult. Căci aşa îi place lui Dumnezeu. Da, din dragoste pentru călugărul respectiv, din admiraţie, din cele mai frumoase sentimente care pot exista am rostit de mai bine de 5 ori acel „da da”. Un „da da” care, în cazul altor persoane putea să se transforme foarte bine într-un: DA! ŞI DACĂ VREI SĂ ŞTII AM FĂCUT ŞI AIA ŞI AIA ŞI CEALALTĂ (Şi ce dacă nu am făcut nimic din toate cele? Sunt genul care intenţionat spune la nervi tot felul de tâmpenii)

Nu cred că Dumnezeul lui Simone de Beauvoir şi al lui Jean Paul Sartre i-a trimis pe cei doi în iad pentru că au avut o relaţie deschisă mai bine de 50 de ani, vreme în care tot timpul filosoful a înşelat-o pe feminista întregii omeniri cu studente şi alte femei. 

Sunt una din naivele care se uită la documentarele de pe National Geographic despre viaţa lui Iisus care spun că de fapt El n-a existat, despre Sfântul Graal care spun că se află nu ştiu pe unde, care se uită la documentarele în care e vorba despre viaţa de pe alte planete, deşi nu cred în niciunul dintre filmuleţele astea. Şi poate orice geograf care e conştient de imensitatea universului şi şansa extrem de mare de viaţă pe alte planete s-ar mira să audă că părerea mea e că Dumnezeu a despărţit apele şi tot ce-a mai făcut El în mai puţin de o săptămână urmând ca apoi, după crearea omului şi căderea în păcat, l-a lăsat pe Pământ. Pe el, florile şi animalele. Pe Pământ cu sensul de Terra. Nu pe Terra şi în alte galaxii.

După mulţi ani în care n-am mai fost la biserică, iată că în a doua zi de Crăciun am hotărât să intru într-o biserică extrem de importantă alături de un prieten. Cuvântul îl luase unul dintre preoţii al cărui trecut este dintre cele mai pătate din întreaga lume ortodoxă de la noi. Ok, nu îl judec în niciun fel pentru lucrul acesta. Cine-s eu să+l judec? Şi ne vorbeşte el nouă, credincioşilor, spunând că e nevoie să venim la biserică. Aceasta este adevărata Casă a lui Dumnezeu. Cu Sfântul Altarul şi cu …(ce a mai zis el acolo). Că cei care spun că se roagă de acasă mare greşeală fac. DA! Am preferat să fac o greşeală. Am preferat să ies imediat din acea biserică. Să cumpăr lumânări pe care să le aprind afară viilor şi morţilor. Pentru mine biserica e acasă. Nu unde mi se spune de către alţii că e. 

Şi cu persoanele care au relaţii cu persoane de acelaşi sex e cam la fel. Citesc într-o seară în grabă despre o petiţie împotriva acestor persoane. Habar n-am ce presupunea. Am trecut mai departe. 

Azi aflu detalii. Pare-se că întreaga lumea profund ortodoxă umblă de colo-colo cu share-uri, sondaje, semnături şi petiţii doar-doar cât mai mulţi adevăraţi ortodocşi vor arăta cu degetul persoanele gay. Doar-doar le interzicem dreptul de a adopta copii. 

Că deh, aşa-i viaţa. Din relaţii femeie-bărbat, relaţii plăcute lui Dumnezeu se nasc copii. Pe care, din când în când mamele îi lasă în spitale, containere, cămine de copii sau ştiu eu unde. Şi clar le e mai bine acolo săracilor copii decât într-o familie cu 2 mame sau 2 taţi. Că apoi cine ştie, poate şi copilul se ia după părinţi şi o să ajungem o nouă Sodoma sau Gomora. 

Cunosc două persoane gay, aşa cum spuneam. Sunt extraordinare. Asta nu înseamnă că a fi gay vine la pachet cu extraordinaritatea asta. Ci înseamnă că ele sunt minunate şi punct. Iar bărbaţi îndrăgostiţi de bărbaţi – cazuri celebre sunt o grămadă. De la muzicieni, la creatori de modă. De la oameni de ştiinţă la cei de cultură. De la medici…la orice. Ii ştiţi pe cântăreţul Mika? Freddie Mercury, Michael Jackson, tipul blond din How I Met Your Mother (Neil Patrick Harris), Elton John, Almodovar, sau pe Sheldon Cooper din Big Bang? Pe cântăreţii Ricky Martin şi Tiziano Ferro? Pe tipul sexy din Prison Break

Dar pe Leonard Miron – aproape veşnicul prezentator al Eurovisionului? Mircea Zara, Răzvan Ciobanu? 

Sunt unii care-s de părere că un copil nu are ce învăţa de la partidele de sex dintre tati şi tati? In primul rând rareori în familiile cu tati şi mami copilul intră peste părinţi fix în momentele alea. Acelaşi procent probabil este şi în cazul părinţilor de acelaşi sex.

In al doilea rând în relaţiile gay se practică sexul anal. Oare în câte relaţii cu oameni de sex diferit nu se practică acelaşi tip de sex? Câte filmuleţe cu persoane publice de pe întreg mapamondul nu-s pe youtube? 

Şi în cazul relaţiilor LOR oamenii se iubesc cu aceeiaşi intensitate. Şi oamenii respectivi cred în Dumnezeu indiferent dacă El se numeşte Allah sau ştiu eu cum în funcţie de religie. Şi ei au o viaţă, sentimente şi dorinţe. La fel ca noi toţi. 

Apoi, orice preot să se gândească, e posibil ca propriul lui copil să fie gay. Căci înţeleg că este o chestie cu, care te naşti. Nu eşti genul arhiîndrăgostit de femei şi pe la 30 de ani îţi propui să încerci cu bărbaţi şi pac – parcă e mai bine aşa. Viaţa îţi poate juca atâtea feste! 

Ştiţi cum sunt adevăraţii slujitori ai lui Dumnezeu? Ştiţi care-s calităţile unui adevărat dascăl? Ştiţi că bătaia nu-i ruptă din răi? Şi ştiţi câtă bătaie am văzut eu în timpul şcolii generale? Ştiţi cu câtă cruzime un om al lui Dumnezeu a considerat că îndreptarea pe calea cea dreaptă înseamnă bătaia identică băgatului în spital în cazul unor copii care nici măcar nu erau ai lui?

Acelaşi om care asemăna necesitatea bătăii crunte cu necesitatea unor injecţii făcute de către un doctor pentru a se ajunge pe calea cea bună (eventual însănătoşirea în cazul injecţiilor?) Probabil de-aia copilul respectivului preot e şi student la Medicină. 

Şi ştiţi că există preoţi care îşi înseală nevestele cu alte femei? Dar deh, important e să nu fie sex între doi bărbaţi. Căci acesta e păcat. Preoţia şi sexul cu soţia şi oricare alte femei e ceva moral şi obişnuit. Nu-i aşa? Atâta timp cât e vorba de bărbat şi femeie Dumnezeu trece peste şi iartă. Căci EL e atotiertător. CU EXCEPŢIA GAYLOR.

Ce-i drept poate că defilatul bărbaţilor îmbrăcaţi în pene multicolore şi fosforescente, în chiloţi sau rochii sexy e cam trasă de păr. Dar ce, noi, restul suntem prea uşă de biserică?

Aşadar pentru mine oamenii care au relaţii cu oameni de acelaşi sex sunt ca oricare alţii. Au drepturi egale cu ale tuturor celorlalţi. Au dreptul să iubească. Iar la un moment dat Dumnezeu o să îşi spună părerea şi în faţa barbaţilor care se culcă cu barbaţi şi a femeilor care fac sex cu femei. Şi a mamelor care-şi aruncă copiii prin tomberoane. Şi a celor care înşeală. A TUTUROR MAI EXACT. Indiferent de religie, sex şi preferinţe sexuale. Căci Dumnezeu ne-a creat pe toţi. Şi cu siguranţă ne iubeşte pe toţi.

Discutam într-o seară cu cineva care vine dintr-o familie de genul ăla super tradiţionalist şi super credincios. Din obişnuinţa mea ca TOATE mamele de băieţi să mă placă (eventual băiatul poate să nu mă placă dar mama e pentru mine…esenţială) chiar povesteam că într-adevăr nu mai merg la biserică însă nu înseamnă că nu mă rog şi că poate de sărbătorile importante n-aş zice nu unei slujbe de la biserică. (Asta a fost o exagerare prin care am vrut să demonstrez ceva respectivul băiat de mamă 🙂 nefiind prietenul meu)

Azi mi-am pus întrebarea: Dacă a mă plăcea mama unui bărbat ar depinde de părerea pe care o am eu despre persoanele gay? Am şi răspunsul. Niciodată nu aş minţi spunând că sunt dubioşi aceşti oameni. Niciodată nu aş huidui şi înjura. Niciodată nu aş îndemna pe cineva să îi atace sau să le facă rău. Căci sunt suficient de independentă încât să am propriile păreri, să am puterea de a le expune fără a mă gândi că urmează să fiu criticată sau că voi pierde dragostea cuiva doar pentru că nu spun SUNT CONTRA GAY-ILOR!

Lasă un răspuns

