Cum e cu endocrinologia

Astăzi o să scriu un articol cu totul diferit față de ceea ce am scris până acum. Mai exact, o recomandare de medic cunoscut personal și din nevoie.

In urmă cu 2 luni atunci când m-am angajat într-un nou loc, în cadrul consultului de Medicina Muncii, doamna doctor m-a întrebat dacă în familie am persoane care au probleme de endocrinologie (cu tiroida adică). Cum în partea tatălui habar n-am am spus că nu gândindu-mă strict la partea dinspre mamă. Doamna doctor mi-a recomandat însă ca pe viitor, în cadrul analizelor de sânge să le fac și pe cele pe parte de endocrinologie doar așa, preventiv.

Ajung acasă și încep să citesc despre simptomele ce ar apărea în cazul problemelor cu cea mai mare glandă endocrină a corpului – tiroida. Și-așa am descoperit că se-ntâmplă să am ceva simptome care să indice probleme. Așa că am căutat un medic și m-am programat.

Culmea este că, pe vremea când eram acasă, în orășelul meu de provincie nu auzeam pe nimeni că ar avea probleme în acest sens. Toată lumea suferea de diabet sau avea probleme cu hipertensiunea arterială. Venind la București am descoperit că medicii endocrinologi sunt foarte căutați.

Postarea aceasta am decis să o scriu pentru că mai mulți prieteni m-au rugat să le povestesc cum e la consult, atât cum decurge acesta cât și impresia despre doamna doctor la care am fost eu.

Așadar eu am fost la doamna doctor Isfănescu Tăbârcea Corina, la clinica Regina Maria, sediul din Dorobanți. Doamna doctor este medic primar și are competență și pe ecografie de tiroidă. Consultul costa 150 de lei având și contract cu CAS, consultația fiind decontată în procent de 100% iar biletul putând să fie procurat de la medicul de familie din indiferent ce județ.

Am mai fost la medici pe diferite specialități la care consultul dura 5 minute și plecam la fel cum am intrat, eventual cu informația că am ceva vreo problemuță și un tratament scris în grabă. La doamna doctor am ajuns cu aproape o oră înainte. Cele 2 persoane dinaintea mea au stat aproximativ câte 25 de minute în cabinet, la fel și eu. 

De făcut ceva care să te facă să te simți incomod  nu îți face nimeni. Eu am avut discuții generale despre trecutul meu și al familiei pe parte medicală.

M-a întrebat dacă am locuit cumva într-o regiune de deal (îmi pare rău că nu am întrebat de ce aceasta este o informație importantă) – lucru care exact aşa a fost, dacă am luat în copilărie orice fel de pastile ce conţineau (şi) iod.

Apoi am discutat despre ciclu menstrual şi probleme endocrinologice şi ginecologice din trecutul mamei

Mi-a mai luat tensiunea şi pulsul iar legat de gât, am înghiţit de câteva ori dumneaei verificând cum se simte la atingere … tiroida. Mi-a desenat şi explicat legatura dintre tiroidă şi glandele sexuale feminine.

Ca şi recomandare, pentru un diagnostic corect şi complet şi evenual pentru un viitor tratament corect, mi-a recomandat o ecografie de tiroidă, să vin cu rezultatul ultimei ecografii transvaginale şi o serie de analize cunoscute ca markeri endocrini. 

Este vorba de 10 (+1) analize ce se fac în zilele 3-5 ale ciclului menstrual iar cea cu nr 11 în ziua 21. 

La doamna doctor mi-a plăcut foarte mult faptul că este apropiată de pacienţi, este foarte atentă, îţi răspunde la orice întrebare, te tratează cu respect.

Pe parte financiară nu este genul de persoană care să îţi impună sau măcar sugereze să mergi la dumneaei la ecografie. Când am întrebat-o unde mi-ar recomanda să fac această ecografie mi-a spus că oriunde doresc eu iar la insistenţele mele mi-a recomandat 2 sau 3 medici eu urmând să o aleg pe doamna dr Oana Moise.

La fel a fost în cazul analizelor spunându-mi că pentru primele 10 nu voi achita fiind incluse în abonamentul meu (se şi decontează prin CASMB sau OPSNAJ pentru cei care nu au abonament), că pentru ultima se achită şi este bine dacă aş alege să o fac. Dar, dacă nu doresc să plătesc pot să aleg să nu fac respectivul test. App, deşi este vorba despre analize de sânge, se poate mânca înainte de efectuarea lor.

După consultul de astăzi am plecat foarte încântată de consultul la doamna doctor şi o voi recomanda cu plăcere şi celor din jur care caută un medic endocrinolog.

5 gânduri despre „Cum e cu endocrinologia

  1. Buna Ana ! Interesant articol ! Crezi ca ai putea sa afli daca D-na doctor respectiva face control si copiilor ? Analizele recomandate dupa consult sunt decontate de Casa Judeteana de sanatate ? Doamna doctor primeste si pacienti din provincie (copii si adulti )? Multe persoane mi-au recomandat sa merg spre Institutul Parhon…tu ce crezi ?

  2. Doamna Dr Isfanescu ofera consultatii si pt copii cu varsta de peste 14 ani.Consultatiile sunt decontate indiferent de casa de asigurari de la care ai trimiterea, iar dna Dr are posibilitatea sa ofere recomandari decontate de casa pentru analize.

  3. Buna Ana,
    Eu tocmai am facut un set de analize pentru tiroida si mai urmeaza si altele dupa ce termin un prim tratament. La fel ca si la tine, ultima nu este gratuita. As vrea sa stiu despre care anume este vorba la tine, la mine ultima fiind HLG. Sau este vorba despre ecografia tiroidiana? Din ce am cautat nu sunt scumpe, acum depinde si de clinica.

    1. Buna Andreea, Eu am inclusa ecografia in abonamentul de la munca si nu o platesc insa oferisem informatia la modul general daca cineva e curios de astfel de informatii.
      Eu am avut estradiol, FSH, FT4, LH, Prolactina, T3, Testosteron, TSH, Anticorpi anti TPO si Anticorpi anti tireoglobulina iar la sfarsitul lunii o sa am Progesteron. Am platit pentru anticorpi anti tireoglobulina. Eu n-am avut hemoleucograma (HLR)

Lasă un răspuns

