Topul destinatiilor de vis. Tu unde mergi in vacanta?

Incă de când am apăsat butonul pentru a chema liftul de la parter până la etajul 5 unde se află jobul meu am început să visez. Eram înconjurată de cărţi. Din cele mai diverse domenii. Având copertă colorată, scris drăguţ şi conţinut interesant. Unele spuneau poveşti pentru copii, altele povesteau istoria vreunui popor iar altele erau romanele clasice ori cele nou apărute. Eu purtam ochelari şi aveam o privire caldă.

book

Am visat apoi la apartamentul Ioanei. E un lucru ciudat. Dar uneori mă gândesc încă la dormitorul ei. Mi-amintesc calculator într-un colţ, lenjeria de pat din satin negru, patul pe mijloc şi cuşca animăluţului ei de companie, animal pe care uneori îl lua noaptea în pat. Fiecare colţişor al camerei deborda de feminitate. Parfumurile şi cosmeticele îşi aveau locul lor, produsele de papetărie la fel. Iar noi…noi puneam la cale surprize pentru oameni dragi.

Iar apoi…eh, apoi am visat la dragoste şi la călătorii. Aşa că am hotărât să vă povestesc şi vouă în ce locuri mi-ar plăcea să merg în acest an.

Mulţi ani Germania a fost pe locul întâi în top. Până am ajuns cu bursă în Franţa. Şi-atunci s-a schimbat ceva. Franţa a devenit nr 1 iar Germania a ajuns pe 2. Şi aşa au stat lucrurile timp de 5 ani.

Da, încă îmi doresc să merg vara la Rouen. Sau Biarritz (coasta Atlanticului) ori întreg sudul şi sud estul Franţei pe Coasta de Azur pentru plimbări în lanuri de lavandă, plajă la Mediterană şi vizite în sate cu oameni şi privelişti minunate. 

Apoi îmi mai doresc şi să ajung în Munchen. Pentru că deşi se află la 450 m altitudine, lucrul acesta l-am aflat târziu. Toată copilăria mea Munchen era în „inima” Germaniei. Era locul în care văcuţe mov păşteau iar laptele lor se transforma în cea mai…fină ciocolată. La Munchen ciocolata era pretutindeni iar casele erau asemenea celei a vrăjitoarei din Hansel şi Gretel. Crescând puţin Frankfurt a devenit de fapt oraşul de ciocolată. Vecinul meu locuia acolo şi obişnuia să îmi trimită dulciuri. Îmi mai doresc să vizitez şi Catedrala din Koln fiind atât de impresionată de stilul gotic! Cât priveşte Bremenul – nu oraş mediu ca număr al populaţiei de asemenea spune poveşti. Al muzicanţilor din Brema.

Apoi un spaţiu franco-nemţesc pe care îmi doream să-l vizitez e reprezentat de regiunile Franţei Alsacia şi Lorena. Când eram mică îmi doream să am o fetiţă pe nume Lorena şi un câine alsacian. Cele două provincii au fost pasate, cucerite şi recucerite de atâtea ori ba de Germania ba de Franţa încât înfluenţele sunt ale ambelor ţări. Si cu toate că se află în Franţa, majoritatea locuitorilor sunt etnici germani 🙂

Şi totuşi, noutăţile acestui an sunt

Portugalia. In Portugalia poţi face plajă şi baie în mare mai bine de jumătate de an. E cald, e frumos, e destinaţie de vacanţă. Hmm staţi aşa. Am zis că faci baie în mare? Scuze e unul din puţinele locuri din Europa în care nu te vei lăuda că ai făcut baie în Egee, Mediterană, Neagră, Mânecii sau Nordului (mai greu cu făcutul baie în Marea Nordului ce-i drept) In Portugalia te lauzi că ai făcut baie în ocean. Eh? Cum sună? Americăneşte, nu? A fiţă!

Tot în 2016 o destinaţie de vacanţă văd în vizitarea Italiei. Italia este, înainte de toate o ţară …istorică! Deşi Roma îmi e la fel de neplăcută ca şi Anglia (eh, nu.mi displac complet dar sunt oraşele pe care nu le-aş revizita), oraşul rămâne, alături de Atena, locul de unde a început civilizaţia şi istoria acestui continent. Apoi Italia are oraşe romantice precum Veneţia sau profund cultural-artistice ca Florenţa de acum mai bine de 500 de ani. Italia are plaje curate, cu nisip fin, apă curată şi caldă şi cazare ieftină (în special dacă eşti mătuşa Anei şi te pricepi la discutat ofertele ieşi chiar convenabil fie că-i vorba de plin sezon sau mai spre sfârşit de vară) Tot Italia mai are, pentru mine, acele locuri superbă din nordul ţării. Cea mai bogată parte de Italie aflată în Lombardia, unde mătuşile mele locuiesc cu familiile lor. Ştiţi cât de frumos se văd munţii de la mătuşa Paula de pe balcon? Te simţi ca într-o casă de vacanţă. Ştiţi cum e să stai 5 km mai departe, în următoarea localitate, la mătuşa Claudia şi să ai hortensii roz în faţa geamului? Să te trezeşti şi somnoroasă să iei micul dejun în curte în timp ce admiri viţa de vie pe dealul din depărtare? Să te afli la o oră de mers cu maşina de celebrul Lac Como şi la aceeaşi distanţă de Elveţia?

Ca şi destinaţie de vară visez şi la două dintre ţările fostei Iugoslavii. Una dintre ele a avut creşteri a numărului de turişti de aproape 50% în 2015 comparativ cu 2005. Cei care preferau Turcia, Grecia, Bulgaria ori litoralul franţuzesc sau al Italiei au hotărât să încerce Croaţia. La rândul lor, curajoşii aceştia ce au ajuns la Croaţia au povestit cunoştinţelor şi rudelor despre condiţiile întâlnite acolo dar şi peisajele minunate.

Muntenegru. Deşi deschiderea către mare se întinde pe o suprafaţă mult mai mică decât a vecinei sale (Croaţia), Muntenegru pare că este noua destinaţie preferată de vacanţa a celor care deja au vizitat celebrele destinaţii de vacanţă ale Europei iar acum se îndreaptă spre locuri mai puţin vizitate şi cunoscute. 

Spania. Din Spania aleg oraşul San Sebastian care se află aproape de granița cu Franța iar tu îl poți alege, pe lângă cultură, fie pentru mare (spre deosebire de multe din plajele Franței care are plajă formată din pietricele, plajele din San Sebastian sunt minunate – adică formate din nisip), fie pentru zona de munte. Da, îţi recomand să îl vizitezi în 2016. Căci anul acesta cultura se îi spune „casă” acestui oraş ce a fost desemnat ca fiind una dintre Capitalele Culturale Europene ale lui 2016. 

san

Polonia. Vrei să descoperi cultura Poloniei? Wroclaw este cel mai mare oraș din vestul Poloniei și are o populației asemănătoare ca și număr cu cea care ar rezulta din unirea Timișoarei cu Clujul. Orașul este construit pe 12 insulițe, legătura între ele făcându-se prin sute de canale. De asemenea, iubitorii de spații verzi pot să se bucure de faptul că în oraș predomina spațiul verde în lupta cu locurile construite, acesta ocupând peste 55% din suprafața, lucru ce-l face orașul cel mai verde din întreaga țară.

Dacă tot am pomenit de VERDE și de Parlamentul European, s-a decis ca cea mai verde capitală a lui 2016 (European Green Capital) să fie cea a Sloveniei – Ljubljana.

poza

Poza aceasta este pentru cineva anume căruia îi va plăcea mult 🙂

Acestea sunt locurile din afara României pe care mi-ar plăcea să le vizitez. Tu unde ţi-ai dori să mergi în 2016? Ai vizitat vreunul din aceste locuri minunate?

Dacă ţi-a plăcut postarea de astăzi te aştept cu un like.

Lasă un răspuns

