Cum e cu mutarea in Olanda?

Primele persoane la care mă gândesc scriind postarea de astăzi sunt Nicoleta de la fostul job  şi George din acelaşi loc.

O aud pe Nicoleta în timp ce eram în metrou spunându-mi că poate astăzi era în Franţa dacă făcea alte alegeri (şi nu la Aviatorilor la job). Il văd şi pe George bucurându-se pentru orice lucru care-mi face plăcere, orice lucru care presupune mai ales lavandă sau flori în general. Şi da, mă văd mutată în Olanda şi primindu-i şi pe ei în vizită.

In plus, cu ocazia aceasta îi voi şi răspunde lui George la întrebarea adresată pe facebook la care am fost prea obosită să răspund şi anume dacă vizita la Amsterdam a însemnat ceva special pentru mine, dacă m-a impresionat.

In primul rând mi-a plăcut faptul că m-am simţit specială. Să ai la dispoziţia ta un om care în weekend are un job iar în timpul săptămânii alt job şi să-şi ia liber de la ambele doar pentru a se plimba cu tine în locuri în care a mai fost e…minunat.

Să ai voie să îţi laşi părul prin toată camera (deşi pică singur nu îl laşi tu), să îţi arunci hainele prin toate colţurile, să te machiezi fix peste laptopul omului, să le faci pe toate – deşi omul e ordinea întruchipată – iar e minunat.

Să te urci pe bicicletă şi să te plimbe cineva prin tot oraşul şi să-ţi facă peste 1000 de poze…Ce să îţi doreşti mai mult?

Cu un om care să facă tot felul de lucruri pentru a te simţi fericită poţi locui oriunde nu neapărat în Amsterdam.

Legat de vreme, cald nu-i niciodată însă chiar şi-n România prefer mai degrabă să fie mai răcoare decât cald. Apoi faptul că plouă, este burniţă sau sunt nori oferă o atmosferă mai gri însă nimeni nu se-mbracă mai colorat decât mine şi nimeni nu râde mai mult decât mine deci mi-aş înveseli fiecare zi. In zilele în care nici asta nu funcţionează mi-aş cumpăra cele mai colorate flori (căci se găsesc din belşug) care să îmi aducă puţină culoare în viaţă.

Timpul liber…hmm se presupune că acolo m-aş muta şi aş lucra, nu aş avea o continuă vacanţă. Totuşi aş merge pe la muzee, probabil aş învăţa să merg pe bicicletă, m-aş plimba prin parc sau în centru, pe la piaţa de flori, aş vâna pisici (pentru a le poza) şi mi-ar plăcea să scriu exclusiv despre cum e viaţa în cea mai liberă capitală din Europa. NU AS MERGE LA SALA!!!

Aş vorbi aproape la fel de des cu mami şi Oana. APROAPE la fel de des pentru că nu aş putea să sun când ies de la muncă. Am vorbi strict online. Nu sunt genul de om care nu mai poata de dor de casă. Stau si o lună la Bucureşti fără să plec.

M-aş îmbrăca mai feminin. Asta nu ştiu de unde-am scos-o. Franţuzoaicele sunt cele care şi la temperaturi negative sunt tot în balerini şi fustă până la genunchi dar eu …mă văd purtând fustă în Amsterdam.

Toată lumea din jur mi-a spus că mă vede mutându-mă. Li se pare foarte posibil? Am plecat în Franţa ştiind foarte puţină franceză, adică într-o ţară de câteva ori mai mare decât România, ţară în care nu ştiam pe nimeni şi mai ales, nici n-am mers în Paris unde cum-necum poate mai întâlneam un român ci într-un orăşel mediu ca şi populaţie. (Bine, am cunoscut şi acolo 4 români chiar dar nu am plecat cu ideea asta)

Am plecat la Sibiu unde, deşi era România, nici acolo nu ştiam pe nimeni şi era suficient de departe de casă.

In Olanda..aş avea şi chirie la început (n-aş sta să caut disperată pe tot felul de site-uri, să nu ştiu dacă-s oameni ok şi de încredere), ar avea şi cine să îmi repare si deviruseze calculatorul  (in cazul in care vars o cana de cola peste tastatura e posibil sa nu-l mai repare – ca sa dau exemplul din Franta), aş avea şi suport fizic şi moral în momentele în care nu m-aş simţi cel mai bine.

Dar, poate tocmai asta e diferenţa între Franţa Sibiu pe de o parte şi Olanda pe de cealaltă. Acolo eram singură, făceam ce voiam şi nu dezamăgeam sau supăram cu nimic pe nimeni. Când eşti într-un oraş şi stai pe capul unui om se pot face greşeli în fiecare secundă. Apoi toate lucrurile pe care le avea la dispoziţie 24 din 24 se schimbă. Nu mai are baia lui, plita lui, casa lui – în care să stea îmbrăcat cum are chef şi să facă ce are chef. Nu mai e curăţenia ci …păr pe masă, păr în pat, păr pe canapea, păr pe chiuvetă, machiaj pe masă, pe oglinda din baie, pe canapea, ojă pe mobilă. Şi mai ales, dacă are chef să fie singur…doar nu te dă afară din casă 2 zile sau cât timp are chef. 😉

Şi poate mai e un mic dezavantaj. Am tot citit 2 bloguri ale unor românce ce locuiesc în Olanda. Inţeleg că femeile venite din alte ţări nu prea găsesc joburi acolo. Eh, bine, una dintre bloggăriţe era chiar încântată. Ea povestea că şi-a găsit repede de muncă (avea experienţă câţiva ani la o corporaţie din România, pe un post bun) Cam 4-5 luni de când s-a mutat că a şi găsit job. (Serios? Şi eu care nu ştiu să fac nimic, cam de câţi ani aş avea nevoie pentru a găsi un job?)

Mai sunt si alte motive pentru care nu merg … la fel de importante ca acesta dar sa nu exagerez scriindu-le. :))

Fotografiile sunt mai vechi, au mai fost postate si-s facute de tipul care face paste bune. Nu ii scriu initialele pentru ca apoi isi da lumea seama cine e:)) 

Tu? Unde ai locui dacă ai putea alege?

Daca ti-a placut postarea te astept cu un like

 

Lasă un răspuns

