Sa fie despre „i”

Zilele trecute intreg Bucurestiul a fost „invadat” de „i”. Da, da, stiu ca se scrie ii si nu „i”, stiu ca a fost 24 iunie – sarbatoarea populara a Sanzienelor si, mai nou ziua „iei” si da, eu nu am purtat. Pentru ca asa-s eu, fie ca este vorba de ceva pozitiv sau negativ sunt impotriva curentului:)
Prima mea ie am cumparat-o anul trecut. Ma gandeam astazi pe la 5.30 (a.m.!!! – de fapt ieri ma gandeam, am inceput sa scriu ieri postarea) la impresiile si modul in care vad acea intamplare la un an distanta.
Stiu ca era o zi in care era foarte cald iar eu purtam o rochita pe care mi-o facusem special pentru acel eveniment. M-am plimbat mult prin oras si pentru ca persoana de langa mine stia ca imi doresc ceva amintire mi-a spus, trecand pe langa un magazin cu ii din centrul orasul. „Hai sa-ti iau o ie. Vrei?”

i
Nu. Nu am vrut. Motivele au fost poate ciudate pentru unii. 1. Nu imi place ca un barbat sa imi cumpere ceva (ok, bineinteles ca imi place sa primesc cadouri 🙂 dar sunt obisnuita sa consider ca niciodata nu vine ceva gratis 🙂 ) 2. O ie nu era chiar din categoria mea de lucruri preferate – preferam lucrurile scurte sau stramte (chiar daca am o varsta si lipsa sportului isi spune cuvantul) 3. El era un om caruia ii placeau femeile imbracate in lucruri stramte sau scurte. De ce sa imi daruiasca ceva ce nu ii placea. 4. Costa totusi 100 de lei iar eu nu voiam un cadou atat de scump. Ok, el avea un salariu din care isi putea permite cam 100 de ii dar chiar mi se parea mult.
Si ziua aia minunata a continuat. 🙂
Aveam sa descopar mult mai tarziu de ce a fost acea zi minunata si de ce, de asemenea 3 noiembrie 2013 a fost la fel de minunata. Nu inseamna ca nu am avut parte de momente superbe si cu alti oameni. Ci e vorba de asteptari. Cand ai alaturi un om minunat care tine la tine si alaturi de care ai parte de momente frumoase e de asteptat, nu te impresioneaza extreeem de tare nimic. Dar cand e vorba de oameni langa care nu te vezi traind momente frumoase si totusi ajungi sa le traiesti parca… booom!
Si totusi acea seara a fost un dezastru chiar daca incepuse cu zi de vara, camp, floarea soarelui si grau, cicoare si lavanda si cititul uneia dintre cartile lui Simone de Beauvoir.

A doua zi m-am plimbat multe ore prin oraş, am vărsat un număr impresionant de lacrimi, o doamnă de la o farmacie mi-a dat, la solicitarea mea o foarfecă pentru a tăia un fir de lavandă amintire şi am plecat. Am mers până în centru. Unde m-am oprit şi am probat ii. In minutele alea m-am gândit la 3 ani. 3 ani de dorinţe, poveşti, vise şi visuri, Am cumpărat o bluză cu un model roşu şi am plecat mai bucuroasă decât eram când am intrat in magazin. 

Era ultima oară când mă aflam în oraş iar bluza era amintirea de la persoana alături de care călătorisem din nordul Franţei, coborând pe marginea Atlanticului, vizitând tot sudul, sud-estul şi apoi descoperind Lorena şi Alsacia. Amintirea de la persoana care parcursese 3000 de km pe bicicletă şi fusese impresionata de lanurile de lavandă, persoana care ascultase muzică mişto şi o întâlnise pe Marion Cotillard. Persoana care mă cunoscuse cu un corp perfect lucrat, cu un bronz fără urme, pantalonii aceia atât de scurţi, rochiile atât de feminine.

(Adevărul este însă că aveam să revin în oraş de mai multe ori dar în acel moment eu ştiam un singur lucru: că nu mă voi mai întoarce NICIODATĂ! Urma ca, la mai puţin de un an lucrurile învăţate atunci să îmi folosească iar persoana care mă învăţase să îmi spună într-o seară în care nu mă simţeam deloc bine ‘Am ştiut întotdeauna că ceea ce te-am învăţat o să-ţi folosească”).

Acestea fiind zise, weekendul acesta are loc Festivalul IEsc. Festivalul se află la ediţia a doua şi e cam aşa.

Lasă un răspuns

