5 lucruri pe care am de gand sa le fac in Olanda

Anul trecut am petrecut o săptămână minunată în Olanda. Deşi în ultimele săptămâni înainte de plecare intrasem puţin în panică, acolo totul a fost minunat. Habar n-aveam că, la aproape un an aveam să mă reîntorc. Aşadar da, anul acesta urmează să vizitez iar Olanda.

Biletele de avion le-am cumpărat tot de la KLM ca şi anul trecut căci atâta timp cât îmi voi petrece acea săptămână în Amsterdam am considerat mai potrivit să zbor către principalul aeroport olandez şi nu la Eindhoven. Am plătit puţin peste 500 de lei pe biletul dus-întors deşi mi-ar fi plăcut din suflet să realizez că am plătit degeaba biletul de întoarcere.

Dacă anul trecut am bifat locuri şi lucruri aflate pe orice TO DO list precum:

Plimbatul pe bicicletă (eu nu am o relaţie bună cu bicicletele dar dacă a pedalat altcineva iar eu am beneficiat de pedalatul lui tot plimbat pe bicicletă se cheamă, nu?)

Vizitarea Pieţei de Flori (bine, înţeleg acum că aia nu e principala piaţă de flori, în fine, eu am fost undeva de unde, în total, am cumpărat sute de bulbi de flori pe care am plătit cam 50 de euro)

Vizitarea Grădinii Zoologice,

Casei Annei Frank,

Rijkmuseum,

Muzeului Van Gogh (căruia încă îi zic Picasso. Motivul nu e unul de laudă dar e amuzant. Cu 2 luni înainte de a zbura spre Amsterdam, Vlad îmi povesteşte că acolo e şi muzeul…pictorului care şi-a tăiat urechea. Eu încântată zic: Picasso!!! El întreabă ce am zis: Picasso! Picasso! Mă întreabă dacă sunt sigură şi răspund: Vrei să verifici dacă pic în plasă. Normal că sunt sigură. Mda, apoi ajunsă în Amsterdam am rămas puţin mirată. Van Gogh? Culmea e că şi acum îi zic tot Picasso)

Muzeul Ştiinţei – Nemo

M-am mai dat într-o nebunie-maşinărie de care nu vreau să mai aud în viaţa mea

Am ajuns în Cartierul Roşu (nu mi-am dorit asta însă a profitat el de neatenţia mea. Amuzant a fost faptul că nici nu realizasem că alea-s femei. La un moment dat o văd pe una din ele – credeam că e un manechin din plastic, mi-a picat ceva din mână şi m -am întors să iau ce îmi picase din mână. Când colo, manechinul îşi schimbase poziţia. Am fost atât de şocată şi cred că m-am speriat şi eu de ea şi ea de faţa mea aşa că am luat-o la fugă 🙂 ).

Am mers la Madame Tussaud

In Parcul Vondelpark

şi Zaanse Schans

Aşadar, bineînţeles că şi de data asta o să repet unele experienţe de anul trecut dar voi adăuga şi alte lucruri. 

1.Să descopăr singură experienţa vieţii în Olanda. Anul trecut am avut în fiecare minut pe cineva lângă mine. Nici nu conta că nu ştiu engleza (toată lumea mă întreabă mirată: ENGLEZA? Da, 90% din olandezi vorbesc engleza. Impresia personală e că în Amsterdam toată lumea o vorbeşte). Eh, asta înseamnă să te duci la cineva care deja locuieşte de ani în capitala Olandei.

Dar, pentru că nici acum nu ştiu engleza şi da, învăţarea unei limbi străine nu e un lucru pe care să îl pot învăţa cu uşurinţă dar, pe de altă parte îmi doresc să locuiesc cândva acolo, o să am 2 zile în care ajutată de dicţionar şi pe propriile picioare o să încerc să mă descurc.

2.Marea. Mediterana a fost ani la rând raiul pentru mine. Dacă până acum am vizitat regiunea Mării Negre, Tireniene şi acea parte dintre Franţa şi Anglia, zic că e o alegere bună să ajung şi la Marea Nordului. Doar n-oi face baie dar o poză-2 cred că-s un must.

3.Delft. Ca o iubitoare de roşu ce suuuunt… Da. Imi place enorm roşul. Dar dacă mi-a plăcut o altă culoare la fel de mult, aceea e culoarea copilăriei mele şi se numeşte albastru de  Delft. Consider că e cea mai frumoasă nuanţă de albastru. Mai târziu mi-a plăcut şi cartea Fata cu cercel de perlă, o carte ce spune povestea” celebrei picturi din oraşul olandez.

4.Primark. Asta nu e ceva neapărat de bifat pe listă. Este mai mult o curiozitate. Am aflat de el de pe blogul Andreei Balaban . Inţeleg că nu e mare nebunie dar deh, să văd şi eu ce şi cum. 🙂

5.O să încerc să merg pe bicicletă. Da. Promit!;)

Eu mare detaliu mă împiedică să rămân acolo. Chiar eram în stare să rămân cu rucsacul meu cu 5 haine definitiv acolo. Nu mă deranja că pierdeam 60 de euro avionul de întoarcere. Cred că asta e de fapt aventura: să pleci să vizitezi 6 zile un oraş şi să îţi placă-să realizezi că te descurci sau orice de genul ăsta şi să te întorci de fapt dupa…600 (sau 300) de zile. 

Nu-s persoana care să vrea posturi importante unde se câştigă bine. Jobul care presupune aranjarea produselor în supermarket sau primele 6 luni arzându-te la MC ori spălând vase la un restaurant sau vânzând bulbi de flori în piaţă nu-s joburi la care să strâmb din nas.

Am luat în considerare şi ideea de a sta acolo o lună. Când stai o lună într-un oraş în care NU SE VORBEŞTE limba ta maternă, ba cu dicţionarul, ba cu ghidul român-englez, ajungi să ai habar şi să te descurci la un nivel mediu. Insă problema e acea O LUNĂ. Chirie în Olanda găseşti greu şi pe perioadă îndelungată. Nu găsesc eu pe nimeni să mă primească…o lună (pe motiv că vrea Ana să înveţe engleză). 

Aşa că, până una alta nu-mi rămâne decât să găsesc profesor de engleză. 

Vă pup şi, dacă aveţi recomandări de locuri de vizitat în Olanda, cu mare plăcere le aştept.

Pozele sunt ale lui şi nu se fura;)

6 gânduri despre „5 lucruri pe care am de gand sa le fac in Olanda

  1. Superbe amintirile de acolo si la fel de interesante sunt si planurile pentru urmatoarea vizita in Olanda. Sincer, m-ai facut sa-mi doresc sa ajung si eu acolo candva. Esti norocoasa ca ai pe cineva acolo si deja planifici a doua vacanta 😀
    Calatorie cat mai frumoasa! :*

  2. Mersi mult. Planul era cam asa: sa invat engleză (mai sunt si oameni care nu o stiu – eu de exemplu) si sa ma mut acolo sa imi caut job.
    Nu stiu daca o sa se întâmple dar daca da si daca nu vei vizita orasul/tara pana atunci, te invit pe la mine:)

    1. Sa stii ca tin minte o asemenea invitatie :D. Nici eu nu am invatat engleza la scoala si la liceu. Am prins mult de la seriale, dar tot imi era rusine cu engleza pe care o stiam (mai ales ca in capul meu suna ok, dar cand deschideam gura abia se intelegea ceva). Am prins curaj dupa ce am locuit 6 luni in UK. Acum nu mai am niciun stres cu engleza.
      Bafta! Sa iti indeplinesti dorinta aceasta cu locuitul in Olanda si multe altele!

  3. si eu ador Olanda! Amsterdam, Rotherdam, Haga, dar si satucele mici mai sus de Amsterdam sunt nemaipomenite. Oamenii sunt relaxati si primitori cu emigrantii, iar eu visez sa umblu in piata de flori din Rotherdam :).

    Cu engleza musai sa te incurajez cu experienta mea: in liceu eram asa slaba la limbi ( engl /fr) ca i-am zis uneia din profesoare ca eu niciodata nu o sa folosesc engl/fr ( eram super la fizica si mate, era clar ca asta e calea mea). Si viata asta al naibii mi-a aratat ca nu folosii nicio integrala sau derivata zi de zi dar limbile straine le invatai citind si invatand pt job. M-au ajutat si filme documentare cu subtitrare (daca e sa invat, apai sa fie placut), scoteam cuvintele ce nu le stiam pe o foaie. Pt gramatica: duolingo.com ( puneam din engl spre fr si din fr spre engl). Apoi am gasit o profesoara tanara cu metoda moderna ( nu cea invechita din scoala) cu care vorbesc, ma pune sa citesc, ma corecta, repetam si iar citesc, introduce cate o chestie de gramatica dar interactiv. Astazi am mare incredere in mine si vorbesc amandoua ( chiar daca cu greseli) si incep sa invat… olandeza 😀

Lasă un răspuns

