Petrecerea de la munca? Ai incredere in tine, alege stilul Black Tie!

Vorbeam cu Iulia într-o dimineaţă, acum două săptămâni. Imi e cea mai bună prietenă, cea mai veche (încă de la grădiniţă) şi o persoană de care mă leagă multe lucruri. Până la urmă ne-am petrecut împreună aproape un sfert de secol!

In copilărie lumea credea că suntem gemene. Ne cumpăram aceleaşi haine, aceleaşi păpuşi, aceleaşi lucruri. Până la un moment dat. Când ne-am trezit că fiecare dintre noi se simţea bine în pielea ei însă adoptând un alt stil. M-am trezit că eu am şifonierul plin de blugi, colanţi, tricouri, maieuri, geci de fâş, treninguri şi adidaşi. Ea rochiţe şi pantofi cu toc.

Acum, la 28 de ani, eu sunt agitată, mereu pe fugă, mereu parcurgând distanţe lungi mergând pe jos, neavând o problemă în a dormi în cort, a alerga vara desculţă pe stradă (dacă e necesar). Eu sunt SPORT! Ea, este tot ceea ce eu nu sunt. Ea este feminină, mereu machiată cu grijă, cu mişcări sexy şi o atitudine de zile mari.

Pentru că ne aflăm în oraşe diferite, se întâmplă ca uneori să ne plănuim mersul acasă, la ţară, în aceleaşi weekenduri. Aşadar weekendul de la sfârşitul lui septembrie l-am rezervat pentru noi. Am început să discutăm despre stiluri vestimentare şi dress code-uri. Ale noastre, ale zilelor noastre, cele de „ieri”, despre femei care au rămas în istorie prin eleganţa lor, lucrurile purtate, atitudinea adoptată, prin eleganţă şi nu vulgaritate. Grace de Monaco, Audrey Hepburn, Coco Chanel, Jacqueline Kennedy au fost câteva dintre ele.

Şi dacă tot era vorba de eleganţă am profitat de ocazia să o rog pe prietena mea să mă sfătuiască şi în privinţa câtorva haine pe care le pot purta la petrecerea de sfârşit de octombrie a firmei la care lucrez. Pentru că este vorba de o petrecere fastuoasă, la care iau parte sute de invitaţi din diverse categorii sociale, am decis că alegerea perfectă se încadrează în stilul  Black Tie.

Recunosc, până atunci nu mai auzisem de acest stil iar când Iulia mi-a arătat cam despre ce este vorba mi-a plăcut foarte mult. In primul rând, fiind o persoană care nu este foarte înaltă dar nici mignonă (1.70m) cu o formă a corpului tip clepsidră, am ales  o rochie de seară neagră, dintr-un material preţios având o parte a spatelui gol. Pe aceasta am accesorizat-o cu o pereche de pantofi aurii, stiletto şi o pereche de cercei candelabru iar pentru machiaj, mă voi axa pe cel al buzelor folosind unul din rujurile din colecţia mea de…rujuri roşii.

Dincolo de alegerea şi evenimentul la care urmează ca eu să merg, cred că una dintre cele mai bune surse de inspiraţie pentru Black Tie sunt evenimentele precum Premiile Oscar şi Festivalurile de Film în general. Iar Black Tie nu înseamnă neapărat o rochie neagră lungă care îţi evidenţiază formele.

Black Tie poate însemna şi o ţinută formată în partea din jos dintr-un pantalon dintr-un material deosebit sau o rochie-sacou iar negrul clasic poate oricând să fie înlocuit cu alte nuanţe, de exemplu cu un bleumarin.

Lucrurile care însă nu fac „casa buna” cu acest dress code sunt hainele cu 2-3 numere mai mici, lenjeria la vedere – fie marginile acestea, fie o bretea de la sutien vizibilă prin danela rochiei şi mai ales pantofii – dacă alegi încălţămintea greşită, cu siguranţă efectul va fi unul nedorit.

Mai jos aveţi şi exemple de Black Tie total diferite unele de altele – da, Black Tie înseamnă şi rochie scurtă atâta timp cât silueta ţi-o permite – dar având în comun preţiozitatea şi eleganţa.

black-tie

sursa

blacktie.png

sursa

Acest articol a fost scris pentru competiţia Superblog2016, probă nr 1 a celor de la Answear.ro – magazin online de îmbrăcăminte şi încăltăminte.

Lasă un răspuns

