Cele 8 lucruri diferite fata de concediul de anul trecut – Olanda

Tocmai ce m-an întors din a doua vizită în Olanda şi m.am gândit să împart cu voi experienţa aceasta şi ceea ce am făcut/aflat diferit în comparaţie cu anul trecut.

Mâncare tradiţională

 

Nu mă plâng din cauza faptului că anul trecut am mâncat paste – atât gătite în casă – cât şi cumpărate, pizza şi MC doar că anul acesta am încercat şi lucruri de-ale locului. Auzeam într-o seară pe cineva povestind că olandezii nu au mâncăruri tradiţionale. Olanda, deşi o ţară micuţă are o grămadă de restaurante cu specific internaţional (chinezesc, japonez, mexican, italienesc, franţuzesc) încât cele olandeze nu îşi au locul.

Eh, eu am mâncat ceva ce se numeşte Hotchpotch stamppot (carrots, onions) with a meatball, sausage and bacon iar preţul a fost de 16.25 euro.

La început ne-a fost adusă pâine neagră cu seminţe de dovleac iar într-un vas nişte unt încălzit la temperatura potrivită pentru a fi delicios.

Locaţia este la adresa Spuistraat 275, 1012 VR iar dacă ajungeţi pe acolo şi doriţi să încercaţi acest tip de mâncare, mai multe informaţii găsiţi pe site-ul lor . App, clădirea datează de aproape 500 de ani.

 

De asemenea, am mâncat vafe cu Nutella. Din câte ştiu la mare căutare sunt şi în Belgia, probabil sunt un desert al Ţărilor de Jos în general. Pe acestea le găseşti oriunde, de la centrele marilor oraşe până la gară sau chiar în supermarket de cumpărat (fără Nutella bineînţeles). Noi am dat 3 euro pe una în Utrech şi 3.5-4 la gară în Amsterdam. Vafele sunt un fel de prăjitură FAGURE doar că presa este mai mare.

Tot in Utrech am mâncat (ca şi anul trecut) cartofi prăjiţi, cu sos de maioneză.

 

 

M-am plimbat prin mai multe oraşe

Dacă anul trecut am stat, în cea mai mare parte din timp în Amsterdam, anul acesta am călătorit. Utrech, Delft, Haga, Marea Nordului, Primark 🙂

 

Ai grijă pe unde calci

 

Anul acesta am găsit lucruri pe jos. Suficient de multe. De la obiecte care nu ştiu ce sunt sau cum funcţionează până la pixuri sau lucruri comestibile. Am găsit un set de gumă Mentos – abia început. Habar nu am care este preţul însă gustul este foarte dulce şi bun. Ca să nu mai vorbesc de super designul cutiuţei.

Temperatura

 

Temperatura a fost unul dintre marile plusuri ale acestei săptămâni petrecute în Olanda. Deşi nu o dată am zis – ah, cum să mă mut într-un loc unde-i atât de rece iar vântul bate mereu? totuşi a fost mult mai bine decât anul trecut.

 

Interacţiunea cu gazda

 

A fost cu siguranţă mult diferită celei de anul trecut. Dacă atunci ne cunoşteam de doar 2 luni şi ne văzusem de 5 ori, acum, la 1 an şi 2 luni 🙂 lucrurile s-au schimbat. Nu pot spune că modul de a mă comporta îmi va aduce ceva bun pe viitor ci probabil dimpotrivă dar, rămâne să vedem 🙂 Apoi au fost şi momente în care m-am mai supărat la câte un lucru dar nu a fost ceva grav:)

 

Candy Crush

De vreo 2 luni tot rămăsesem pe la nivelul 451. Cu ajutorul lui acum sunt la 470. A văzut el că mă cam enervez din cauză că nu pot avansa şi m-a ajutat – deşi nu mai jucase până acum. Eh ce să zic…sper să înceapă să joace şi el:))

 

Flori gratis

 

Faptul că Olanda este cel mai mare exportator de flori nu mai este un secret. Eu însă am fost surprinsă atunci când am primit gratuit un buchet cu 19 trandafiri la supermarket. 

După ce produsele cumpărate de noi au fost scanate, casiera s-a adresat către noi întrebându-ne dacă vrem un buchet de flori. Da, într-adevăr, mă vedeam locuind în Olanda şi cumpărându-mi uneori flori dar nu chiar în acel moment. Eu am spus NU, el nu a ştiut exact ce să zică. Am aflat apoi că buchetul era gratis. A fost foarte drăguţ. Inţeleg că olandezii decât să ţină cu dinţii de preţ pentru ca apoi să arunce buchetul de flori la gunoi gândesc că probabil ar aduce cuiva o bucurie.

20161013_061605

 

Magazine/Joburi

In primul rând supermarketurile lor nu-s cât supermarketurile noastre de mari. In al doilea rând magazinele în general (H&M, Douglas, Esprit, Sephora, New Yorker etc) nu-s deschise ca la noi până la ora 22 ci până la 18. 

Nu o să spun că se găseşte uşor de muncă acolo însă am început să cred că te poţi descurca. Intr-una din seri căutând un produs în supermarket am hotărât să îl întrebăm pe domnul care se ocupa de aprovizionarea raftului. Ce să vezi? Nu doar că nu ne-a răspuns în engleză ci a făcut acest lucru în limba maternă (probabil), oferindu-ne informaţii în spaniolă.

 

 

Un gând despre „Cele 8 lucruri diferite fata de concediul de anul trecut – Olanda

  1. Si in Suedia magazinele se inchid devreme comparativ cu orele la care se inchid in Romania. Inca mi se pare ciudata chestia asta, ca sunt obisnuita sa am acces mai tot timpul la cumparaturi.
    Mi-a venit apa in gura la poza cu farfuria cu mancare. Si la cartofii cu mayo. Iar gestul cu florile mi se pare extrem de frumos.

Lasă un răspuns

