Că tot vine Crăciunul

Pentru fiecare dintre noi ultima lună a anului are o semnificaţie. Aproximativ aceeaşi cu anumite diferenţe. Pentru unii e Naşterea Domnului şi, pe lângă şi Crăciunul (Moş Crăciun, cadouri etc), pentru alţii invers – adică Ok vine Moş Crăciun, roşu, alb, cadouri, luminiţe, beteală şi globuleţe, brad, ah, da, şi Naşterea Domnului. Pentru alţii e întâlnirea cu familia. Cam asta este semnificaţia perioadei 24-27 decembrie. Şi fiecare se incadrează într-o categorie.

Ţin minte că la fostul job am avut un training de publicitate. Am fost întrebaţi care campanie publicitară, a cărui produs ne-a rămas cel mai puternic întipărită în memorie. Dacă am putea să alegem o campanie pe care să spunem NOI am făcut-o, ce am alege?

Amintindu-mi de cursurile de la facultate m-am oprit la PERSONAJUL din publicitate care spune cea mai frumoasă poveste, personajul care este probabil cel mai cunoscut în întreaga lume, personajul care astăzi arată în modul în care îl cunoaştem cu toţii datorită unei firme şi publicităţii. 

Ştiaţi că MOŞ CRĂCIUN pe care toţi îl cunoaştem cu barba albă şi costum alb-roşu nu a fost întoteauna aşa? Unii spun că era îmbrăcat în verde. Alţii că în alte culori. Dar, acum zeci de ani COCA-COLA şi-a dorit o promovare imensă aşa cum au avut-o atunci şi cum o au an de an. Şi-au dorit o imagine care să străbată continentele şi au hotărât să îl îmbrace pe acel MOŞ CRĂCIUN în culorile companiei de băutură răcoritoare. Au ales albul pentru barbă (doar nu alegeau roşul), iar costumul l-au făcut din aceleaşi culori ALB-ROŞU. Aşadar cei de la Coca Cola l-au îmbrăcat pe Moş Crăciun şi ni l-au prezentat aşa cum astăzi îl ştim cu toţii:) Apoi Coca Cola a introdus şi trenuleţul luminat în (aproape) veşnicele sărbători de Crăciun şi ursul polar.

Alt lucru care mă duce cu gândul la Crăciun sunt Târgurile special organizate cu acest prilej. Când spun Târg de Crăciun gândul îmi zboară la Europa Alpină – cum era ea notată prin cărţile de pe la a doua facultate. Austria, Elvetia, Germania, o parte din Franta m-au dus cu gândul întotdeauna la două lucruri MILKA şi Crăciun. Apoi mai e Finlanda, nordul Suediei şi Norvegiei şi Polul Nord. Ştiţi că întotdeauna ne gândim că Moş Crăciun vine de la Polul Nord sau din ţările nordice dar niciodată că vine din Islanda? Oare de ce? Căci Islanda e mai la nord de…ţările nordice.

Cred că mâine poimâine or să apară şi oferte la agenţii turistice care să ne îndemne să mergem la Târgul de Crăciun din nu ştiu ce capilată din Asia sau insule exotice anuntându-ne că nici măcar nu-i nevoie de bocanci şi haine groase ci de un simplu costum de baie şi şlapi.

In fine, dacă aş alege 2 Târguri de Crăciun din Europa pe care să le vizitez, aş alege pe cel din Austria (deşi Munchen şi Frankfurt au fost mereu în top) şi pe cel de la Strasbourg. Strasbourgul a aparţinut atât Franţei cât, o perioadă şi Germaniei şi cred că a luat de la ambele ce e mai bun şi frumos. Ah, da, şi Strasbourgul a avut PRIMUL TÂRG DE CRĂCIUN DIN LUME! (Da, o să scriu puţin şi despre ţările nordice – că am văzut,am cititori şi de-acolo. Despre Suedia o să scriu că-s de-a dreptul invidioasă-în sensul pozitiv dacă se poate spune aşa adică mă bucur pentru persoana în cauză şi îmi pare rău că nu am şi eu parte de aşa ceva. Suedia şi Finlanda au fost două din ţările pe care mi-am dorit de mult mult timp să le vizitez. Şi poate nu-s nici acolo câinii cu covrigi în coadă dar să ai lângă tine pe cineva drag alături de care să bei ceva cald sau să te uiţi cum ninge sau să te joci în zăpadă cred că-i tare frumos. Despre Norvegia – am şi de acolo cititori – o să spun că nu mi-am dorit niciodată să ajung în Norvegia şi că dacă totuşi aş alege să merg dintr-un motiv, aş alege faptul că acolo-i zăpadă de ziua mea şi de Crăciun şi pentru energia, atmosfera şi bucuria de a trăi pe care oamenii ăia mi-au oferit-o acum 5 ani. In fine şi pentru chestiile frumoase pe care le-am povestit despre ei acum câteva luni într-o postare.:))

Restrângând aria Târgurilor de Crăciun şi ajungând la tara noastră o să spun că un singur târg mi-am dorit să vizitez. (Mă apucă râsul când mi-amintesc de cel din Bucureşti. M-am mutat în Bucureşti într-o lună noiembrie. In acel an nici nu ştiam că există târg de Crăciun la Bucureşti. Şi mai ales habar n-aveam că locul meu de muncă se află la 5 staţii de tramvai de Piaţa Unirii:))) ) Mi-am dorit mereu să îl vizitez pe cel de la Sibiu. Prima oară mi-am dorit în anul în care s-a înfiinţat adică acum 10 ani. Mi-a plăcut Sibiul de la început. Nu a trebuit să locuiască acolo nu ştiu care oltean pentru a-mi plăcea. Anul acesta când am realizat că e pentru a 10-a oară când nu voi ajunge la Târgul de la Sibiu am zis…BA O SĂ AJUNG! Da, poate ar trebui să petrec altfel Ajunul Crăciunului. Ar trebui să am nişte şosete blănoase şi moie până la genunchi şi o rochiţă de noapte drăguţă şi să zâmbesc larg pentru că e AJUNUL. Poate Revelionul ar trebui să îl petrec în nişte tocuri de 15 cm cel puţin, să port gene false şi rochia aia strălucitoare la 300 de lei de la HM sau ştiu eu ce. Căci astea sunt imaginile perfecte.

Dar apoi am realizat că 24 decembrie nu-i 25. Şi că ce le e unora permis să facă pe 25 nu le e şi pe 24. Că poţi să faci lucruri atât de îngrozitoare pe 24 încât să trăieşti mult timp cu dezamăgirea că le-ai făcut. Şi…cine-s eu ca să întunec sufletul oamenilor. Cine-s eu ca să le impun să facă lucruri pe care nu le pot face pe 24. DE CE SĂ LE FAC PE 24 CÂND POT SĂ LE FAC PE 25? MORI O ZI???

Legat de Revelion…eram la o zi de naştere. Mama prietenei mele mă întreabă. CE FACI DE REVELION? Am simţit că regret că spun asta dar…NU AM NIMIC PLĂNUIT, PROBABIL O SĂ MERG ACASĂ SAU CEVA DE GENUL. Doamna se uită mirată la mine şi pentru că se aştepta să îmi petrec cu fiica dânsei Revelionul îmi zice: Dar Oana o să se ducă la munte. Credeam că mergi şi tu cu ea. 

Mda. Ştiam. Eram amândouă pe canapea în timp ce aşteptam să se facă celebrele ei paste pe plita din bucătărie. Vorbea cu cineva din grupul ei despre locul în care anul ăsta petrec Revelionul şi despre avans. I-am zis mamei prietenei mele că da, nu vom petrece împreună sărbătorile. Eu o să lucrez imediat după Revelion şi nu am cum sa merg la munte.

Târgul de la Sibiu…poate nu o să merg chiar de Revelion şi nici de Crăciun. Poate o să mă întrebe cineva Dacă nu mergi cu Oana, atunci cu cine? Păi o să merg singură. Da, ştiu, Crăciunul nu îl petreci singur, nici Revelionul, nici perioada dintre. Eu…eu sunt mai specială. Să îmi petrec sărbătorile singură, la Sibiu, e tot ce-mi pot dori. 

Unde o să mă cazez? Eeee păi în vară am descoperit un loc care mi-a plăcut. Şi are preţuri mai mult decât acceptabile. Promit să vă povestesc în următoarea postare despre el.

Lasă un răspuns

