Dragul meu tata

In primul rând, foarte important de precizat că este prima și ultima oară când îți spun așa. In al doilea rând țin să mulțumesc tuturor celor care mi-au urat LA MULȚI ANI. Fie că mă cunosc personal, fie că pentru ei sunt importantă și au știut că e ziua mea, fie că facebookul i-a anunțat acest lucru. Căci nu știu care actor ori șef de filială județeană a partidului X nu mă aștept să știe cine sunt și când e ziua mea.

Dragii mei, vă mulțumesc din tot sufletul pentru urări. Și, urările voastre au o importanță și mai mare având în vedere faptul că…

Ți-a urat X la mulți ani? mă întreabă cineva. Nu. X nu mi-a urat La Mulți Ani în cei 5 ani de când ne cunoaștem. In unii ani nu a știut că e ziua mea, în alții facebookul l-a anunțat dar nu mi-a urat. Spre deosebire de frat-su care pe lângă urări mi-a făcut și cadouri. In fine.

Răspunsul meu a fost. Știi ce? Sorin nu s-a obosit să îmi ureze LA MULȚI ANI. De ce să am așteptări de la cineva? Oricine altcineva? Da. Sorin e tatăl meu biologic. E o persoană introvertită cu tot ce presupune asta. Tăcută, liniștită. Uneori uitucă. Când e vorba de ziua fiicei lui. Căci, să cităm dintr-o minunată doamnă: Oamenii mai fac greșeli la tinerețe. Sorin de exemplu. Doamna draga, nu vă împart părerea. Dumneavoastră perseverați la infinit în greșeli în ciuda vârstei de 50 de ani. Cât de penibil e să îi povestești tu uneia cât de nesătul e taică-so când e vb de sex, cum ar face sex cu „puicuțele” de pe stradă și cum soțul tău a fost numai cu persoane grase? Serios???  

Bun. Nu vreau să par din cale-afară de rea dar consider că unii oameni îmi urează la mulți ani pentru că le sunt dragă, pentru că așteaptă ca și eu să le urez, pentru că … dintr-o grămadă de motive. Și mai sunt oamenii care sunt OBLIGAȚI să îmi zică: Sorin. Dar el…el uneori sfidează legile. Ca acum.

Dragul meu îți mulțumesc. In primul rând din motivul pentru care îi mulțumesc zi de zi și Oanei. Și să știți că există mulți oameni care deși nu conștientizează și ei vă mulțumesc. Pentru că exist. Pentru că oricare dintre voi dacă lipsea eu nu existam. Că fiecare dintre voi doi vede într-un fel apariția mea ăsta e un lucru cert. Știi ce n-o să faci tu niciodată? Nu o să îți vină să îmi dai o palmă (prima din viața ta) și totuși să te temperezi apoi și să-mi spui că tu ai iubit-o pe Oana. Nu o să faci niciodată asta atunci când eu voi spune că m-am născut DINTR-O GREȘEALĂ. Vezi? Oana a vrut să mă plesnească dar apoi s-a mulțumit să îmi spună că te-a iubit și nu m-am născut dintr-o greșeală. Și, Sorin, îți mulțumesc că în procent de 50% am avut șansa să exist în lumea asta peste care au trecut miliarde de ani. Iți mulțumesc că exist, că știu atâtia oameni minunați, că am o plăcere imensă atunci când am pe cineva lângă mine. 

Dragul meu îți mulțumesc. In al doilea rând pentru că deși nu știu cum îmi doresc să fie bărbatul de lângă mine, măcar am o certitudine. Datorită ție știu cum NU VREAU să fie bărbatul de lângă mine. Nu vreau să fie ca TINE!

Dragul meu îți mulțumesc. In al treilea rând pentru grija pe care o ai pentru mine. Știi că am făcut în copilărie operație de apendicită? Știi că am avut încă 2 operații? Știi că acum un an jumătate am descoperit că m-am născut cu o malformație? Știi că acum 2 săptămâni am făcut o operație? Știi ce mi-a zis doctorul de familie azi? Că la început nu o să fiu o mamă bună. Că o să sufăr. Că o să mă urăsc pe mine!!! Bine. nu mi-a zis-o așa. Și ceea ce nu știe doctorul meu e că acolo unde lucrez eu CUNOSC CEI MAI BUNI MEDICI și că o să fac cea mai bună alegere atunci când o să fie cazul. Cea mai bună încât să nu sufăr. Da, toate lucrurile astea nu le știi. Dar Oana și mami le știu. Și le mulțumesc pentru asta.

Dragul meu îți mulțumesc. In al patrulea rând pentru fiecare moment petrecut acum câțiva ani. Eram în Ardenno. Era a treia zi consecutivă când ne vedeam și nu vorbisem unul cu altul încă. Sunând-o pe Oana am întrebat-o cum a putut să te găsească pe tine. TOCMAI PE TINE. Am râs amândouă la telefon. Pentru că eu mi-am dat seamă că poate am rănit-o cu întrebarea mea glumeață iar ea…ea e cea mai genială soră.

Dragul meu îți mulțumesc. In al cincilea rând pentru anii în care ai venit la mine. Cred că eram în clasa a IV-a. Mi-ai adus o grămadă de lucruri. Geacă de piele, brățară de aur și multe altele. M-am lăudat mult cu ele. Mai mult decât era cazul, nedându-mi seama că pe alți oameni îi rănesc. Dar nu ai venit pe 8 decembrie. Ai venit pe 9. Te-ai scuzat. Ai spus că ai fost la câmp să cumperi cereale pentru magazinul pe care îl ai la țară. Nu era nevoie să te scuzi. Țopăiam ca disperata și îmi făcea plăcere să te văd. Iți amintești ce ai făcut după un an? Mi-ai adus alt cadou. Dar nu ai venit pe 8 decembrie. Ai venit pe 9. (Nu e copy paste de mai sus). Te-ai scuzat. Ai spus ca ai fost la câmp să cumperi cereale pentru magazinul pe care îl ai la țară. 🙂 

Dragul meu îți mulțumesc. In al șaselea rând pentru că datorită ție am realizat că sunt mai deșteaptă decât oamenii cu facultăți grele la CV. Ai auzit de Renaștere? Ai auzit de Florența? Probabil nu. Sau da. Habar n-am. Și că la Florența a luat naștere Renașterea Italiană? Eu nu sunt profesoară de desen dar mi-a trecut pe la ureche informația asta. Dar sunt oameni care predau arte plastice și habar n-au.

Dragul meu îți mulțumesc. In al șaptelea rând pentru că datorită ție am realizat că e cum e cu arta si Renașterea dar că parcă atunci când o profesoară de română îți spune despre Romeo, Julieta și Veneția îți vine să îți dai o palmă peste frunte și să-ți spui. Ah ce proastă sunt, nu știu de ce mi se întipărise în minte că îndrăgostiții ăstia erau în Verona. Bine c-a apărut DOAMNA DE ROMÂNĂ să îmi zică de Veneția.

Dragul meu…îți mulțumesc pentru tot ce sunt astăzi. In rândul cu numărul opt pentru că, datorită ție am realizat că nu pot să urăsc. I-am spus cândva prietenului meu de atunci că mi s-au întâmplat și mie fel de fel de lucruri. Că pot să urăsc un anumit număr de oameni. Că-s expansivă și extrovertită și oricând pot spune, chiar și-n glumă…TE URĂSC! câte unei persoane. Dar că de fapt urăsc o singură persoană PE TINE! O oră mai târziu i-am spus aceleiași persoane că am atâtea lucruri luate de la tine, că uneori sunt leit TU încât nu te pot urî. Să te urăsc pe tine înseamnă să mă urăsc pe mine. 

In fine, dacă nu știi ce să înțelegi din postarea asta – nu o vei citi dar cumva vei auzi de ea – , vreau să știi că NU TE IUBESC, NU ÎMI DORESC UN TATĂ PENTRU COPILUL MEU AȘA CUM EȘTI TU, NICI NU TE URĂSC, CONSIDER CĂ ERA DE DATORIA TA SĂ ÎMI SPUI LA MULȚI ANI dar…comportamentul tău mă face să realizez calitatea oamenilor. Să îi apreciez mai mult. Hai să îți spun ce am făcut acum 2 ani în februarie. Era ziua ta. Eram în metrou cu omul de care eram îndrăgostită. I-am spus nervoasă că nu găsesc numărul tău. S-a oferit să mă ajute să îl aflu. Da. Era suficient să dea un telefon și să îl afle. Nu mi-a venit să cred că aș fi acceptat. Da. Dacă nu îl găseam. Te-am căutat în agenda telefonului la S. Apoi la M. Apoi la P. Te-am găsit la altă literă. Și ți-am dat mesaj. Un an mai târziu încă nu primisem un MULȚUMESC. Un an și jumătate mai târziu la fel n-am primit. 

Și totuși…dacă vreodată o să ai o vârstă și o să ai nevoie de orice cu siguranță o să fiu acolo. 

***

In încheiere vreau să îmi cer scuze în primul rând de la pisica-soră. 

Și de asemenea de la mătușile mele din Italia. Da, poate mi-am spălat lucrurile în public. Recunosc. Dar nu am povestit nimic neadevărat și sper ca această postare să nu schimbe lucrurile dintre noi. Eu vă iubesc foarte mult și însemnați mult pentru mine.

Mulțumirile pentru dragostea de care sunt înconjurată merg, în primul rând, de asemenea, către aceste persoane.

 

 

 

 

2 gânduri despre „Dragul meu tata

  1. Am citit tot cu sufletul la gura şi, sincer, mi-au dat lacrimile! Gândeşte-te ca ai, în jurul tau, atâţia oameni care te iubesc şi care fac orice sa îţi fie bine! Ai grija de tine, eşti un om minunat!

Lasă un răspuns

