Baiatul nascut pe 1 mai

Eminescu probabil că s-a născut pe 15 ianuarie. Nu neapărat. Depinde pe cine întrebi. Eminescu a fost o dragoste a mea. O mare dragoste. Iar astăzi m-am gândit mult la colega mea de la Geografie, Elena. Știu că eram la biblioteca de la facultate. Era iarnă. Zăpadă, ghețuș. 

I-am arătat un băiat slăbuț. I-am spus că e născut pe 1 mai. Că e foarte deștept și foarte de treabă. Că e genul meu cu tot ce înseamnă genul meu. Deștept, șef de promoție, liniștit, care se remarcă prin inteligență și bunătate nu prin lucruri ciudate și urâte. Il cheamă Alin, i-am spus Elenei atunci. Și-apoi i-am povestit cum l-am cunoscut. Locuiam la cămin. Cosmin stătea pe cealaltă scară și m-am dus să împrumut ceva. Toată lumea în cameră făcea ceva. Unul se pregătea să iasă în oraș, celălalt era la televizor și altul făcea cartofi prăjiți. Alin stătea în pat. Cu un teanc de foi iar când m-am uitat peste ele….Substantivul, Adjectivul. M-am așezat în patul de lângă, am împrumutat foile și am început să citesc cu băiatul pe care tocmai îl cunoscusem. Intotdeauna mi-a plăcut substantivul. Și grupa nordica a Orientalilor 🙂 Poate este vorba de momentul în care începi să înveți ceva nou. Gramatica o începi cu substantivul. Iar geografia cu Orientalii.

Imi amintesc perfect ce am vrut să îl întreb în acea zi la bibliotecă. De fapt nici nu era neapărat o întrebare. Era despre ROMÂNĂ și ISTORIE – facultățile pe care le absolvise – pe cea de-a doua urma să o încheie curând. 

Voiam  să îl rog să caracterizeze un personaj. Al istoriei. Personaj controversat. Iubit și blamat. Complex. Am încercat să citesc. Să înțeleg de ce este un MODEL DE ROMÂN pentru unii în timp ce alții îl blamează. Poate și bunătatea e relativă, cine știe.

Alin vorbea puțin și întotdeauna ce trebuie. Și cred că era unul dintre oamenii care-mi putea explica de ce trebuie să fim PRO și de ce e …EROU NAȚIONAL.

antonescu

Lasă un răspuns

