Draga mama…sunt spion!

Dragă mamă,

Iți scriu anuntându-te că am devenit spion. Știu, știu ce vei zice. Odată ce mi-am ales această meserie n-ar trebui să spun nimănui. Dar ție îți pot spune cu mare plăcere. Și, stai liniștită, orice știi că face un spion de fapt e diferit de ceea ce fac eu. Căci eu, eu sunt un spion care se ocupă de certificate energetice. Probabil te întrebi ce mai e și aia. Cum vine aia certificat energetic? Să îți povestesc. 

Certificatul energetic este documentul fără de care, nu se mai poate închiria sau vinde legal o locuință. Apoi o categorie de alte instituții trebuie să aibă, de asemenea acest tip de certificat. Restaurante, muzee, spitale, clădiri publice, școli, dacă înțelegi, e ceva de muncă și un job care se cere – căci tot doreai tu pentru mine un loc de muncă ce îmi și place dar se și cere pe piața muncii. Uite, ăsta e un bun exemplu. 

Acest certificat energetic se întocmește pentru a se afla cantitatea de energie ce este consumată prin încălzirea locuinței, producerea ape caldei și iluminarea, un lucru foarte util de altfel. Probabil mă ajuta și pe mine un astfel de certificat pe vremea studenției. Știi cât de bucuroasă fusesem că găsisem în primul an de facultate o chirie la preț mai scăzut? Da de unde! Când au început să vină facturile în lunile de iarnă îmi dădusem seama că nu făcusem chiar cea mai bună afacere.

cert

Lucrând în acest domeniu realizez importanța certificatului energetic în București dar și în celelalte orașe mari în principal.

De ce spun că-s spion? Păi trebuie să îți descriu exact ceea ce fac. Firma la care lucrez, Enermed Impex SRL mă trimite, odată ce am luat atestatul eliberat de Ministerul Dezvoltarii Regionale și Administrației Publice în casa oamenilor. Pare că le invadez intimitate dar, ei m-au chemat. Căci la noi găsești certificatul energetic ieftin care te scutește de multe neplăceri. In plus eeliberarea documentului se face între 4 si 24 de ore deci toată lumea ne caută.

Merg, îmi petrec în jur de 15 minute în locație ocupându-mă de diverse măsuratori și făcând diverse măsurători și…plec. Ulterior eliberăm documentul necesar și…gata.

Tot noi ne ocupăm și de termoviziune în infraroșu. Ce este aceasta? Este o metodă prin care se determină pierderile de căldură de la suprafața clădirii, ulterior stabilindu-se soluțiile optime de reducere a pierderilor de energie. Astfel imobilele sunt mai confortabile iar costurile mai mici.

Această tehnică ajută la identificarea zonelor unde este o mare probabilitate să apară condens sau mucegai, identifică conductele înfundate, determină zoele cu pierderi de căldură ale construcțiilor.

Cam despre asta este vorba adică

termoviziune

Momentan avem activitate în București Ilfov, Pitești, Ploiești, Brașov, Giurgiu, Cluj, Timișoara și Constanța. Așa că dacă vorbești cu unchiul Vali spune-i și lui despre noul meu job de spion – poate merg și pe la el pe-acasă.:)

In rest totul este bine. Te îmbrățisez și ne vedem de Paște.

Articolul a fost scris pentru ediția de primăvară a SuperBlog 2017

 

Lasă un răspuns

