Vacanta de vis pe litoralul romanesc

In ultimii 20 de ani, fie datorită posibilității de a călători de colo-colo (de fapt ei sunt aproape 30 dar să spunem că la început a fost mai greu), fie datorită dorinței de a cunoaște altă mări și alte culturi, fie datorită condițiilor mai bune și la prețuri mai mici, alegem să ne petrecem concediile de vară pe la alte…mări mai puțin cea neagră.

Nu aș spune nici eu NU unei astfel de vacanțe. Până la urmă poate Mediterana, Egeea sau Adriatica sună mai bine, Marea Nordului la fel (căci nu ajungem toți la ea) ca să nu mai zic de posibilitatea de a face baie în ocean în vestul continentului european ori posibilitatea de a pluti pe apa ca în cazul Mării Moarte – trecând dincolo de continentul european.

Ca și experiență am fost la Marea Nordului pe țărmul Olandei și în Etretat (Franța) Marea Mânecii. Am fost într-adevăr în ambele locații spre sfârșitul toamnei când atât temperatura apei cât și din atmosferă erau scăzute, în schimb mi-am petrecut într-una din veri o săptămână la Tireniană cu (ajutorul) mătușilor mele unde a fost foarte frumos. 

Despre Marea Neagră pot spune că întotdeauna am mers în august – de obicei în prima săptămână. Căci atunci e apa caldă îmi spunea mama. Nu știu daca e mai caldă decât în alte perioade însă niciodată n-am avut parte de ploi, apă rece sau alte condiții meteorologice nefavorabile.

Și dacă întotdeauna m-am bronzat la piscină fie în București, fie pe la mine prin provincie, anul acesta am hotărât să îmi schimb puțin planurile și să îmi petrec un prim weekend la mare exact în mai. Cu siguranță nu mă voi întoarce „neagra” acasă dar nici nu trebuie.

Ce caut atunci când îmi aleg locul de cazare? In primul rând pun mare preț pe curățenie și comfort. Cred că-s niște cerințe de bun simț pe care să îți dorești să le îndeplinească hotelul sau pensiunea la care te cazezi. Intr-adevăr, poate la tine acasă mai ai o pereche de șosete aruncată pe undeva, poate și o bluză, poate pleci în fugă la muncă și nu îți aranjezi patul, ori poate nu speli o farfurie. Cred că fiecăruia dintre noi i se mai întâmplă. Insă odată ce mergi în concediu, mi se pare elementar să nu găsești lucrurile persoanei dinaintea ta prin cameră, părul lui în scurgerea de la duș ori cine știe ce resturi de mâncare de la altcineva care a stat înaintea ta în cameră.

Apoi mâncarea. In urmă cu ceva timp românul, generic spus (și atunci era tot generic deși probabil procentul este extrem de mic) obișnuia să meargă la All Inclusiv. Era un fel de întrecere cu el însuși. Din categoria: Dacă tot mă duc și pot să mânânc cât vreau păi atunci să mănânc până nu mai pot. Că doar sunt banii mei. Personal vara mănânc mult mai puțin decât iarna. Și la mâncare, cu mici excepții sunt de părere că merit să mânâncc puțin și bun decât mult și prost. Așadar, dacă aleg un hotel prefer să mă interesez și să fiu sigură că mâncarea este de bună calitate și, de asemenea, păstrată în condiții optime pentru a nu ajunge ulterior pe la cine știe ce spital.

Internetul. Am avut anul trecut o experiență nu tocmai plăcută. M-am cazat la pensiunea respectivă și ia wireless de unde nu-i. Nu funcționa deloc. M-am gândit să anunț proprietarii. Mă anunță că fiind cazată la etajul 2, nu e prea bun internetul de la respectivul etaj. Imi indică parola de la celălalt router al lor. Ți-ai găsit. De data aceasta aveam semnal într-adevăr dar erau 2 liniuțe și erau numai pe balcon. In cameră tot nu aveam. E adevărat că în ziua de azi toți avem acces la internet pe mobil. 2 GB, 5GB, 10 GB. Numai că atunci aveam un abonament și tot internetul meu era 500MB.

Capitolul APĂ. 1.Nu îmi pot imagina să nu am apă caldă în cameră. 2. Piscina hotelului. Nu țin neapărat să existe. Sunt din categoria de oameni care gândește că piscină avem și în București, nu trebuie să merg la mare pentru a sta în piscină. Totuși dacă aceasta există, mă aștept să fie o apă curată și să nu plutească tot felul de gâze prin ea ori ambalaje de la diverse produse. Pe de altă parte sunt de părere că ai parte de mai multă distracție la piscină.

Și pentru că mi-am căutat din timp un loc în care să nu îmi las toți banii din salariu dar să fiu tratată după așteptări și de preferat o cazare în Mamaia am găsit Hotelul Aurora din Mamaia. Acesta este clasificat la 2* Superior. Acesta se află foarte aproape de plajă, la 25 de metri. Este un hotel format din 10 etaje, cu un restaurant cu capacitate de 600 de locuri și dispune de o terasă cu vedere spre mare. De asemenea conexiunea la internet este wireless (yu-huuu) și abia aștept selfiurile cu marea în spatele meu pe care să le pot posta încă dinainte de a începe vara.

Pentru că tot vorbeam de piscină, hotelul oferă turiștilor acest serviciu, hotelul fiind dotat cu 2 piscine, una pentru copii și una pentru adulți. Dacă cea pentru copii are o adâncime de 70 cm, cea pentru adulți are între 1.1 și 1.8 m așadar inclusiv eu, care nu știu să înot pot sta în cea pentru adulți 🙂

Din descrierea de pe site-ul hotelului putem afla că facilitățile spațiilor de cazare sunt

  • aer conditionat
  • tamplarie PVC cu geam termopan
  • mocheta de trafic
  • frigider cu congelator
  • televizor
  • cablu TV
  • baie moderna cu dus

Fiecare cameră este prevăzută cu balcon propriu, oferindu-se vedere către Marea Neagra și Lacul Siutghiol.

Prezentarea de pe site mi-a plăcut foarte mult și abia aștept să ajung acolo pentru a vă putea povesti ulterior cum a fost și mai ales cum m-am simțit. Până atunci însă sper să fiți încântați de pozele postate și preluate de asemenea de pe site ul lor.

 

Lasă un răspuns

