Cine-mi construieste blogul? Dar casa?

Costi era o simplă cunoștință în principiu. Sau mult mai puțin de atât. Aveam gusturi multe în comun, un prieten comun și ne cunoșteam personal. Era programator și web designer la propria-i firmă de programare iar cel mai mare hobby al lui era jobul. 

Mi-am dorit mult un blog pe care să îl creeze el. Și pentru că ne plăceau și ne displăceau aceleași lucruri l-am informat că „povestea” blogului trebuie să fie Franța. Lavandă, ocean, viticultură, tonuri, emoții și senzații. La sfârșit am exclamat un WOW. 

Intr-adevăr acel blog a fost demult, acum am renunțat la el însă așa-s eu. Imi place să lucrez cu cei mai buni și să am lângă mine oameni pasionați de jobul lor.

La fel a stat treaba și când a fost vorba de afacerea pe care am vrut să o deschid. Deși originară din Dâmbovița, mi-am dorit foarte mult să am o mică pensiune în Vâlcea, în orașul Drăgășani. 

Drăgășaniul m-a dus întotdeauna cu gândul la acele mici orașe din Franța, orașe viticole. Iar Oltul a fost întotdeauna râul meu preferat cu o vale atât de frumoasă în zona montană a județului Vâlcea.

Terenul îl cumpărasem în perioada de criză când prețurile scăzuseră foarte mult însă nu construisem nimic din lipsa unei echipe care să fie pe gustul meu. Așa se face că într-o noapte, neputând dormi, am scris pe google proiecte case iar printre miile de rezultate am descoperit și AIA PROIECT.

Ulterior mi-am amintit de profesoara mea de română care lucraseră tot cu ei. Am luat legatura cu ea, am întrebat-o detaliile și mi-a spus că a fost foarte mulțumită. Așa că, m-am pus și eu pe treabă luând legătura tot cu ei.

Primul pas a fost obținerea certificatului de urbanism. Acesta este actul de informare prin care administratia publica locala, primaria in conformitate cu planurile urbanistice si regulamentele aferente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite, in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii (Legea 50/1991).

Ulterior am trecut la proiectarea pensiunii. Pentru că a construi o casă presupune costuri mari, trebuie să ai mare grijă ce îți dorești și cum îți dorești să fie. Apoi trebuie să fii flexibil când vine vorba de deciziile finale. Este posibil ca nu toate ideile tale să fie bune și să trebuiască să îți modifici puțin planurile astfel încât să iasă ceva frumos.

Ce mi-am dorit de la pensiunea mea? In primul rând camerele să aibă vederea pe cât posibil spre Olt. Construcția am planificat-o cu un subsol pentru depozitarea vinului, dar și o zonă de petreceri pentru tineret cu bar, un parter cu o bucătărie modernă, o sală de luat masa, 2 camere mari, aerisite și spațioase cu vedere spre râu. 

La etaj am ales să am 4 camere, 2 cu aceeași vedere spre Olt având fiecare dintre ele terasă deschisă iar 2 cu vedere spre vița de vie plantată în curte, de asemenea cu terase deschise.

Tot la etaj există și un living unde te poți relaxa, sau citi o carte bună ori răsfoi o revistă.

Și, pentru că de mică mi-am dorit să am casă cu mansardă, am ales pentru mansardă 2 camere ce oferă posibilitatea decopertării acoperișului. Intotdeauna mi s-a părut extrem de romantic să stai în pat iar deasupra ta să vezi un cer plin cu stele.

Fiecare dintre camere dispune și de baie dotată cu cele mai moderne modele de jacuzzi și masaj. 

Curtea are o alee pavată cu piatră. In partea din spate este vița de vie iar în partea laterală caișii care formează baza pentru o zonă cu 4 hamace. Tot în curte există un foișor construit în totalitate din lemn, de astă dată cu ajutorul unui prieten maramureșean.

aia

La cei de la AIA Proiect am găsit în fiecare moment un sprijin și au avut grijă ca principalele dorințe, vederea spre Olt și acoperișul din sticlă să devină realizabile.

Intreaga echipă a dat dovadă de seriozitate, promptitudine, dedicație și onestitate. Pensiunea a ieșit nu numai așa cum mă așteptam, ba chiar mai bine de atât. Iar clienții sunt foarte mulțumiți și impresionați.

Cu siguranță dacă pe viitor vom dori să ne extindem tot la ei vom apela.

Articolul a fost scris pentru Spring Super Blog 2017

Lasă un răspuns

