Poza mea preferata

 Inainte de a spune că este vorba de poza mea preferată, o să spun că a fost concediul meu preferat. Cel din Olanda.

Se spune că iernile lor nu-s la fel de geroase ca ale noastre, așa și e dar luna octombrie petrecută în Olanda te face să îți iei 2 pulovere, geaca de -20 de grade și tot înghețat ești. Căci nu neapărat  temperatura e problemă cât vântul puternic, cel care dă o senzație de minus multe grade.

Nu o să vă recomand să vizitați orașele importante din Olanda în 3 zile, nici în 5. Eu am stat 2 săptămâni și, cu siguranță mai aveam multe de văzut și făcut.

In ceea ce privește amintirile, cred că dincolo de orice saboți albi cu albastrul – simbol atât de cunoscut al olandezilor, dincolo de orice magnet luat din orice oraș, dincolo de orice suvenir, rămân fotografiile. Din acest punct de vedere am fost norocoasă. Prietenul meu locuind în Amsterdam și fiind pasionat de fotografie, mi-a arătat și locuri speciale, mi-a și făcut poze. Cam 2000. 🙂

Totuși, setul de poze preferate este cel din fața Muzeului de Artă și Istorie. Este vorba despre literele A, M, S, T, E, R, D, A, M. Litere lângă/pe/în care toți turiștii se fotografiază. 

Deși absolventă de Facultate de Geografie am considerat întotdeauna că istoria este cea care face dintr-un loc ceea ce este. In urmă cu mai bine de 200 de ani, muzeul a fost fondat la Haga urmând ca 8 ani mai târziu să fie mutat la Amsterdam din ordinul regelui Bonaparte (fratele lui Napoleon). Astăzi muzeul este mai mult decât un Muzeu de Artă. Este un muzeu de istorie și tehnică. Este muzeul care spune povestea Olandei.

Trecând de Muzeul de Artă și Istorie ajungem în Zaanse Schans. Nu e un oraș atât de cunoscut precum Delft, Haga, Rotterdam, Amsterdam dar este ceea ce eu am numit orășel din povești. Orașul se află la 20 de minute de mers cu trenul din Amsterdam și acolo găsești mori de vânt. Ce-ar fi Olanda fără morile de vânt? 

In Zaanse Schans găsești suficiente. Fie oamenii și-au făcut locuințe în interiorul lor, fie încă le mai folosesc în scopul în care au fost construite. 

Ca o mare pasionată de ciocolată ce sunt, de cum veți coborî din tren veți simți miros de ciocolată. Eu timp de câteva ore m-am gândit că e doar o părere. Da de unde? In orășel își are sediul și o fabrică de ciocolată și biscuiți. Produsele lor se găsesc în toate supermarketurile din Olanda și poate să fie vizitată. Veți descoperi întregul proces de preparare al ciocolatei și biscuiților la nivel industrial și veți rămâne cu siguranță plăcut surprinși de ceea ce veți descoperi acolo.

Și pentru că Amsterdam este orașul canalelor, oamenii au avut nevoie de poduri de legătură. Le-au construit. Până au ajuns la numărul de 80. Astăzi podurile peste canale au mai mult decât funcția practică – aceea de a face legătura între toate zonele din oraș, au și funcție …fotografică:)

pozaaa

La fiecare din cele două vizite eu m-am bazat pe Momondo. Acesta este un motor de căutare pentru bilete de avion, oferte hoteluri și închirieri auto. 

Pe lângă cele mai bune oferte, cei de la momondo oferă și tot felul de informații. Avem pagina pe care îmi place să o numesc când cumpărăm bilet? Așa cum veți descoperi, pagina ne informează care este cea mai ieftină zi în care să iei bilet spre o anume destinație, care este prețul estimativ al biletului într-o anumită perioadă, luna în care prețurile biletelor sunt la cel mai scăzut prag și multe alte informații.

Altă pagină pe care o găsesc foarte interesantă este aceasta. Aici descoperiți informații despre oraș, locuitori, hoteluri și obiective turistice. 

Articolul acesta a fost scris în cadrul competiției Spring SuperBlog. Fotografiile sunt făcute de Vladimir B. – cel mai bun fotograf:)

Cei de la momondo desfășoară și un concurs numit The DNA journey . Prima oară am citit despre acest test (pe care îl poți câștiga participând la concurs) pe blogul lui Mihai Jurca și mi s-a părut extrem de interesant. 

Sper ca așa cum pentru mine momondo a fost de un real ajutor, să apelați și voi și să aveți parte de călătorii minunate, zboruri plăcute și ieftine și amintiri memorabile imortalizate în fotografii pe care să le priviți peste ani cu drag.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

