Portocaliu!!!

Regele Willem – Alexander s-a născut pe 27 aprilie. Acum 50 de ani. El este regele Olandei și, an de an cu toții, olandezi sau alte naționalități ce și-au ales Olanda ca a doua casă petrec în această zi de la mijloc de primăvară. Pe canale, pe străzi, în case și în cluburi totul are culoarea portocalie.

Olanda este o țară frumoasă. Poate nu cea mai potrivită pentru iubitorii muntelui 🙂 dar este frumoasă. Ca și temperaturi foarte rece. Eu eram la început de octombrie, aveam tricou, pulover, hanorac și geaca pe care în România o port iarna. Dârdâiam.

Mai mult de jumătate de an sunt temperaturi asemănătoare cu cele de la noi din perioada imediat următoare Paștelui din acest an. Și totuși, dacă aș avea mai multă încredere în mine, dar nu mi-ar fi teamă de eșec, aș pleca mâine. Cu toate hainele groase și cu toate „proviziile” de bani strânse în ultimul an și jumătate (de fapt am mai tot cheltuit din ele, am pus altele de-oparte etc).

Dar pentru că mâine plec la Câmpina și pentru că ieri nu am sărbătorit Olanda (din păcate), o să vă arăt cum am sărbătorit-o astăzi.

Nu am putut niciodată să merg pe bicicletă. De fapt, am mers prin clasa aXIa, pe undeva pe la limitele județelor Giurgiu și Dâmbovița. El pedala și eu stăteam. 🙂 Iar a doua oară într-adevăr, în Amsterdam. Unde lucrurile se întâmplau ca și-n liceu numai că oarecum diferit.

Dacă în liceu eram într-o zonă de câmp și aveam în stânga și în dreapta cartofi, varză iar mașinile nu se încumetau să meargă pe acele drumuri, în Amsterdam eram…da, în capitala Olandei. Oraș în care bicicliștii au semafoare speciale pentru ei. In care toată lumea merge pe bicicletă chiar daca unii turiști nu prea se pricep. Ah da, și frigul. De aveai senzația că îngheți acolo pe bicicletă.

Așadar astăzi am zis că pentru…OLANDA, fie ce-o fi dar eu închiriez bicicletă! Rezultatul? Pielea de pe un picior julită și o febră musculară la cealaltă de nici nu mai cobori din pat (până mâine sper să se rezolve).

Al doilea lucru prin care am sărbătorit Ziua Regelui a fost…portocaliul. De câte ori mergeam la o clinică din Dorobanți dar și în alte diverse locuri vedeam aparat din acela special pentru suc de portocale. Mi-a fost de fiecare dată poftă. Azi am luat un pahar, na! Un pahar cu suc de portocale închinat în cinstea Olandei.

 

Lasă un răspuns

