Te scot la o prajitura?

Faptul că am fost crescută printre oameni mari (vecinii mei având, toți, vârste cu mult mai mari decât a mea) și că inclusiv în familie am majoritatea rudelor de asemenea de vârste mult mai înainte, m-a făcut să fiu întrebată mai degrabă: Ați ieșit și voi la o cofetărie, să mâncați o prăjitură? în loc de Și cum a fost în club? Dansează mai bine pe hip hop sau pe latino sau…măcar dansează? Bea? Bea mult sau puțin? 

Totuși întotdeauna mi s-a părut atât de demodat să ies la cofetărie. Serios? Doar nu eram pe vremea lui Ceaușescu. 🙂 

Eram în clasa a XIIa când necunoscând orașul Târgoviște întrebată fiind de George S unde vreau să ieșim i-am zis că lângă XXL, la cofetăria de acolo. Era un spațiu care mirosea dubios, nemodernizat, cu scaune oribile și fără pic de muzică. Ulterior aveam să aflu că deși lucra la biserică, tipului îi plăcea Rockul (așa cum a lucrat la biserică, câțiva ani mai târziu a lucrat și la un post de radio axat pe rock) și cafenelele care își găsiseră locația în diverse case construite cu sute de ani în urmă, case cu arhitecturi deosebite.

Sincer, pentru mine, definiția cofetăriei este locul în care găsești amandine, savarinele, eclere și pișcoturi de șampanie. Deh. Fiecare cu nebunia lui. Dar asta înseamna pentru mine în principal COFETĂRIE. 

Iar astăzi vreau să vă povestesc despre 2 cofetării de provincie. Cu prăjituri ieftine, bune, proaspete. 

Acum 2 ani eram în Pitești. Persoana de lângă mine voia să îmi demonstreze cât de bună poate să fie 🙂 și cât de mult te poate impresiona. Inchiriase o sală de cinema 🙂 pardon, luase bilete la un film la care am fost singurii spectatori 🙂 și pentru că urma să fie o surpriză trebuia să ne ocupăm timpul până începea filmul.

Hai să mâncăm o prăjitură la cofetărie, îmi zice el.

Eu: (serios? Mă crezi nebună? Te plimbi cu mașini scumpe, te duci la hoteluri de 4 sau mai multe stele, la cele mai bune și scumpe piscine și cluburi din România dar îmi propui să mănânc o prăjitură la…cofetărieeeee?) Hmmm, nu știu ce să zic. Cofetărie sună cam…

Hai că știu eu cea mai bună cofetărie din Pitești, îmi zice. E chiar aici.

Da, cofetăria se numește UN BĂIAT ȘI O FATĂ și e în centru. In interior nu pare neapărat cine știe ce dar important e că are prăjituri foarte bune la prețuri bune de asemenea. Eu am luat o prăjitură care a costat 5 lei și nici nu am putut să o mănânc pe toată. Deci o prăjitură e suficient cât să vă săturați.

Afară însă are 5 sau 6 măsuțe din lemn cu băncuțe de o parte și de alta. Chiar mi se pare foarte drăguț. In plus și cu alte ocazii când am mers acolo m-am oprit pentru ceva dulce. 

Cei de la UN BĂIAT ȘI O FATĂ au mai multe locații, toate în județul Arges. In Câmpulung Muscel, Mioveni și Pitești. 

Cea de-a doua cofetărie se află în centrul orașului Câmpina. Se numește Cofetăria Delice iar prăjiturile sunt delicioase 🙂

Aici am mâncat în prima zi o Pădurea Neagră care costă 4.5 lei. Ce-i drept din cauza hârtiuței nu am văzut că prăjitura are și un strat alb (era o cremă ceva) – la fel ca și în cazul prăjiturii de la Pitești. Totuși așa cum cea de la Pitești mi-a plăcut, și cea din Câmpina la fel. Ba, la Câmpina avea și vișine. Nici acelea nu-mi plac de obicei însă în acest caz nu a mai rămas nimic în farfurie 🙂

A doua zi am mâncat un ecler care a costat 3.5 sau 4 lei. De asemenea foarte delicios și proaspăt. 

Pe lângă terasă au și un spațiu foarte mare înauntru. Și unele dintre cele mai confortabile canapenele pe care am stat vreodată. 🙂

 

Poate nu ajungeți neapărat prin aceste orașe dar dacă ajungeți totuși, vreodată, vă recomand să faceți și pe la aceste cofetării un popas. Sigur se găsește ceva pentru orice gust.

Lasă un răspuns

